شهرستان صالح آباد خراسان رضوی با وجود شرایط بد جوی آماده برگزاری انتخابات است

مشهد-ایرنا- فرماندار صالح آباد گفت: بارش برف و یخبندان موجب دشواری تردد در جاده های اصلی و روستایی این شهرستان شده است با این حال همه دستگاه ها برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند آمادگی کامل دارند.

محمد علیمردانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تردد در جاده های اصلی صالح آباد به تربت جام به ویژه در محدوده گردنه "کله مل" و صالح آباد به سه راهی سرخس در محدوده گردنه "الله اکبر" با سختی همراه است.

وی ادامه داد: رانندگان برای تردد در جاده های استان حتما باید از زنجیر چرخ استفاده کنند البته بواسطه بارشها و یخبندان برخی مسیرهای روستایی از جمله روستای مرزی "کنده سوخته" تقریبا مسدود شده اند که نیروهای ارتش در حال بازگشایی مسیرها با خودروهای کمک دار هستند.

فرماندار صالح آباد گفت: نیروهای سپاه و فراجا با همه امکانات فرمانداری را برای برگزاری انتخابات در مناطق شهری و مرکزی شهرستان یاری می دهند و هم اکنون نیز تمام اقلام انتخاباتی به مناطق مختلف شهرستان ارسال شده است و شعب اخذ رای در آمادگی کامل در روز ۱۱ اسفند ماه بازگشایی خواهند شد.

علیمردانی افزود: در بخش جنت آباد، ۹ شعبه اخذ رای و در بخش مرکزی ۳۰ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است که از این میان ۲۷ شعبه اخذ رای به صورت سیار فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: مجموع واجدین شرایط رای دادن در شهرستان مرزی صالح آباد و براساس اعلام ثبت احوال ۲۵ هزار نفر است.

فرماندار صالح آباد گفت: دیروز نیز گروه های امداد و نجات هلال احمر از صالح آباد و تربت جام برای امداد رسانی به ارتفاعات الله اکبر اعزام شدند و ۲ نیروی فنی صدا و سیما را از منطقه خارج کردند.

علیمردانی افزود: سایت فرستنده تلویزیونی "حسینی" در ارتفاعات الله اکبر، بخش اعظم فرکانس تلویزیونی شهرستان را پوشش می دهد و ۲ نیروی فنی صدا و سیما برای تعمیر این سایت به منطقه اعزام شده بودند که عوامل هلال احمر به آنها امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد با جمعیت تلفیقی شیعه و سنی در مجموع با ۴۱۰ هزار نفر در شرق خراسان رضوی و هم مرز با کشور افغانستان قرار دارند و در مجموع یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به این شهرستانها تعلق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha