استاندار هرمزگان: تدابیر لازم برای اخذ رای در شرایط بارانی اتخاد شده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی نسبت به وضعیت نامساعد جوی و دریایی در روز جمعه ۱۱ اسفندماه در استان، گفت: تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای مشارکت مردم در انتخابات و اخذ رای در شرایط بارانی اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: طی روزهای آینده همچنان‌که منتظر نزول برکت باران هستیم، تمهیدات لازم برای دسترسی آسان مردم و ادای حق مشارکت شان در انتخابات اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی تراکم جمعیتی و همچنین وجود نواحی کوهستانی و رودخانه‌های فصلی در شرایط نامساعد جوی، صندوق‌های سیار با شناورهای تندرو و یا بالگرد، مسیر حوزه‌های انتخاباتی در مناطق سخت گذر و جزایر را پوشش می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، وظیفه ستاد برگزاری انتخابات را فراهم آوردن بستر حضور و مشارکت مردمی در انتخابات دانست و اضافه کرد: تمامی اعضای ستاد برگزاری انتخابات بر تامین ۲ شاخص اصلی مشارکت و کیفیت تمرکز داشته باشند.

دوستی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان هرمزگان هستند، یادآور شد: یکهزار و ۴۵۱ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات فردا (جمعه) در استان تعیین شده که از این تعداد، ۵۷۵ صندوق سیار است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام دبیر ستاد انتخابات هرمزگان، سه فروند بالگرد برای مناطق کوهستانی سخت گذر استان و ۲ فروند شناور برای رای‌گیری در جزایر خلیج‌فارس در روز جمعه ۱۱ اسفندماه پیش‌بینی شده است.

مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز پیش از این از صدور هشدار سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از صبح چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه هفته جاری خبر داده است که براساس این سامانه، رگبار باران و رعد و برق گاهی تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ به‌ویژه در نیمه شرقی استان از جمله شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، سیریک، جاسک، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، حاجی‌آباد، بندرلنگه، بوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، بستک، پارسیان، تنب‌بزرگ، سواحل و ارتفاعات استان شاهد خواهیم بود.

هواشناسی هرمزگان نیز پیش بینی کرد: از صبح فردا جمعه ۱۱ اسفند تا ظهر روز شنبه ۱۲ اسفند، با تغییر سمت باد، وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی سبب مواج شدن آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز می‌شود.

یک میلیون و ۲۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۷۷ هزار نفر رای اولی هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha