سیاسی‌ترین قشر جوان جامعه درباره انتخابات چه می‌گویند؟

شهرکرد - ایرنا - نمایندگان برخی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری به نقش‌آفرینی دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به عنوان جامعه نخبگانی استان برای مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات یازدهم اسفندماه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان چهارمحال و بختیاری می‌گویند: با وجود همه کمبودها، محدودیت‌ها و کاستی‌ها، برای اقتدار و عظمت ایران اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری آماده هستیم.

امروز آنچه مهم است حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی و انتخابی آگاهانه برای تاثیرگذاری بر سرنوشت تصمیم گیری ها در سرنوشت و آینده کشور است.

انتخابات به عنوان یک آوردگاه سیاسی مهمترین عرصه برای نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود به شمار می‌رود و حضور پرشور مردم بدون شک می تواند ضامن تحقق این امر مهم باشد.

در نظام اسلامی نقش مردم در تعیین سرنوشت خود پررنگ دیده شده و در اصل ششم قانون اساسی ایران نیز این مساله ترسیم شده است، از این رو حضور پرشور مردم در انتخابات بر بسیاری از تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی داخلی و منطقه ای می تواند تاثیرگذار باشد.

حضوری که موجب تقویت قدرت ملی می‌شود

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شهرکرد در شرایطی که بسیاری از بدخواهان نظام به دنبال ضربه زدن به اقتدار و عزت ایران اسلامی و برخی دیگر به دنبال کوچک کردن این کشور پهناور هستند؛ مشارکت پرشور آحاد جامعه به خصوص جوانان در عرصه انتخابات تقویت قدرت ملی کشور را به دنبال دارد.

سعید عزیزی ادامه می‌دهد: با توجه به برخی توطئه‌های استکبار جهانی برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام جمهوری اسلامی؛ یازدهم اسفند بهترین زمان برای به نمایش گذاشتن همبستگی ملی و افزایش ثبات سیاسی کشور است.

عزیزی گفت: کمبودها و کاستی‌ها وجود دارد اما باید دانست که راه‌حل این مشکلات شرکت نکردن و قهر کردن با صندوق‌های رای نیست بلکه باید با حضور پرشور و شعور و انتخاب اصلح زمینه تشکیل مجلسی قوی، مقتدر و در تراز جمهوری اسلامی فراهم شود.

این فعال دانشجویی گفت: این انتخاب ما است که می‌تواند سرنوشت کشور را رقم بزند پس برای حل مشکلات جامعه انتخاب افراد متخصص، کارشناس و کاربلد که بتوانند با مطالبه‌گری و تصویب قوانین شرایط زندگی مردم را تسهیل کنند ضروری است.

عزیزی در خصوص اهمیت حضور جوانان به خصوص دانشگاهیان در عرصه انتخابات ادامه می‌دهد: دانشجویان با توجه به ظرفیت و توانایی که دارند تاثیرگذارترین قشر جامعه به شمار می‌روند و حضور در صحنه آنان شور و هیجان را در جامعه به دنبال دارد.

وی اشتغال، مسکن و ازدواج را از نیازهای اصلی قشر دانشجو و سایر جوانان این سرزمین عنوان کرد که انتظار می‌رود مجلس دوازدهم بتواند با تصویب قوانین کارساز و موثر گامی عملیاتی در این خصوص برداشته شود و به این صورت پاسخ مثبتی به اعتماد مردم داده شود.

کاهش مشارکت مهمترین خواسته بدخواهان نظام

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد نیز گفت: امروز استکبار جهانی، شبکه‌های معاند، افراد و سازمان‌هایی که بارها و بارها با صرف هزینه‌های هنگفت دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی نشان داده‌اند از جمله کسانی هستند که در تلاش برای کاهش میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای هستند.

محمد مهدی کیانی در گفت و گو با ایرنا افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در تلاش هستند کع مشارکت پایین مردم را برای ایران نیز رقم بزنند و برای تحقق این خواسته هزینه‌های زیادی به خصوص از طرف رژیم صهیونیستی شده است.

تشویق به حضور؛ مهمترین وظیفه جامعه نخبگانی

او با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که هرکسی مخاطبی دارد باید برای حضور پرشور در انتخابات تلاش کند، توضیح می‌دهد: امروز وظیفه جامعه نخبگانی و دانشگاهی در بحث انتخابات بسیار ویژه و فراتر از سایر آحاد جامعه است.

کیانی ادامه می‌دهد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نشست‌های مناظره‌ای و نشست‌های دانشجویی برای جلب نظر آحاد جامعه به خصوص دانشجویان به عنوان قشر جوان و تاثیرگذار از جمله اقدامات انجام شده برای حضور پرشور در روز انتخابات است.

شفافیت، وعده‌ای که در مجلس یازدهم برزمین ماند

این فعال دانشجویی بیمه کامل و درمان رایگان دهک‌های پایین جامعه و بیماران صعب العلاج، اصلاح قانون مهار تورم، حمایت از ازدواج جوانان با افزایش چند برابری وام ازدواج، روان سازی قوانین صدور مجوز کسب و کارها از جمله دستاوردهای مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود مجلس دوازدهم نیز گام‌های اصولی تری برای معیشت و رفاه حال مردم بردارد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد مهمترین خواسته خود در کنار رفع مشکلات معیشتی جامعه به خصوص برای جوانان را شفاف سازی عنوان کرد و معتقد است: یکی از وعده‌های مهم مجلس یازدهم پیگیری بحث شفاف‌سازی بود که انجام نشد و انتظار است این وعده مهم در مجلس دوازدهم تحقق یابد.

نقش اثرگذار دانشجویان در آزمون‌های اجتماعی

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد، نیز گفت: دانشجویان بخش مهمی از جامعه نخبگانی و حلقه‌های میانی هستند که نقش تاثیرگذاری در آزمون‌های اجتماعی مهم از جمله انتخابات دارند و مورد اعتماد جامعه هستند.

محمد قیدرلوئی ادامه می‌دهد: اگر دانشجویان در قالب جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی نشان دهند راغب به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح هستند به طور حتم این گروه تاثیر مثبتی بر جامعه می‌گذارد.

قیدرلوئی با تاکید بر اینکه انتخابات حق است می‌گوید: امروز تشکل‌های دانشجویی مانند تشکل جامعه اسلامی تلاش خود را برای تبیین علت حضور در انتخابات انجام داده و در همین ارتباط نیز به تازگی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، به مرکزیت اتحادیه جامعه اسلامی قرارگاه تواصی به حق تشکیل شده است.

او در خصوص دلزدگی جنبش دانشجویی از حضور در فضای سیاسی و یا تمایل نداشتن به حضور در فضای سیاسی توضیح می‌دهد: واقعیت این است که جنبش دانشجویی نسبت به ادوار خود دچار ضعف شده که این مساله بیانگر نداشتن دغدغه لازم دانشجویان نسبت به نقش خود است و روشن‌گری لازم در این خصوص در دستور کار است.

به گفته قیدرلوئی، فعالیت جنبش‌های دانشجویی تا حدودی نسبت به گذشته کمتر شده اما به این صورت نیست که این جنبش‌ها نسبت به حضور در فضای سیاسی تمایلی ندارند.

وی مردمی بودن، به دنبال منافع شخصی نبودن، اهل رانت و فساد نبودن، فساد ستیزی، توانایی در حل مشکلات کشور، تعامل بادستگاه‌های اجرایی، مطالبه‌گری و مطرح کردن مطالبات مردم نسبت به شرایط موجود را از ویژگی‌های نماینده اصلح عنوان کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد مهمترین خواسته دانشجویان از مجلس دوازدهم را رسیدگی به مسائل اقتصادی، حمایت از صنعت بومی، شرکت‌های دانش‌بنیان، مسائل فرهنگی (حمایت از جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی از نظر مالی و معنوی)، تصویب لایحه‌های مربوط به شفافیت، پاسخگویی نمایندگان به مردم عنوان کرد.

این فعال دانشجویی توجه به مسائل و برخی بحران‌های محیط‌زیست از جمله دریاچه ارومیه، کم‌آبی و انرژی و حرکت به سمت انرژی پاک و کاهش وابستگی به نفت را مورد تاکید قرار داد.

راضیه علیخانی یکی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نیز معتقد است دانشجویان با داشتن یک سری فکر و ایده نو به عنوان موتور محرکه و پیشران برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف هستند.

به اعتقاد علیخانی، امروز بیشتر دانشجویان که دشمن برای آن‌ها نقشه‌ها کشیده بود که فردای انتخابات اعلام کند جوانان این سرزمین پشتیبان نظام نیستند عزم خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای جزم کرده‌اند.

او به این نکته اشاره می‌کند که حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف است که می‌تواند منجر به تشکیل مجلس و دولت قوی باشد.

۱۱ اسفند روز همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور امروز کشور در نقطه عطف تاریخی قرار دارد و مردم با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح همراهی خود را با نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کنند.

بتول طاهریان دهکردی با اشاره به خط مشی‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و ضرورت مشارکت مردم ادامه می‌دهد: حضور با بصیرت مردم در عرصه انتخابات با وجود همه گله‌ها، نارسایی‌ها و گره‌ها بیانگر همراهی و همدلی ملت با نظام است.

به بیان طاهریان دهکردی، اگر دشمن متوجه شود مردم با نظام همراه نیستند به طور قطع به خود اجازه دخالت در امور داخلی کشور را می‌دهد و همچنین حریم امنیت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد.

تبیین ضرورتی غیرقابل انکار

جوانان دانشگاهی به عنوان آینده‌سازان مملکت به دلیل درک بالا مورد هجمه‌های فضای مجازی قرار دارند و روشنگری مهمترین اقدامی است که باید انجام شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha