بانوان فرهنگی و کارآفرین :برای ایران پای صندوق رای می‌آییم

شهرکرد- ایرنا- زنان به عنوان نیمی از جامعه چهارمحال و بختیاری همیشه در همه صحنه‌ها حضور پرشور و پررنگ داشته‌اند و به گفته 2 بانوی که در ایرنا حضور یافتند، در انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز حضور چشمگیر دارند، اما از مجلس دوازدهم درخواست دارند که به مطالبات و خواسته‌های این قشر به عنوان پشتوانه مهم نظام بیش از گذشته توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از زنان چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردند.

برخی از بانوان می‌گویند: با وجود همه کمبودها، محدودیت‌ها و کاستی‌های موجود، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مشارکت پررنگ خواهندداشت تا برای اقتدار، عزت و حفظ نظام جمهوری اسلامی قدم بردارند.

همیشه زنان در انتخابات حضور پرشور دارند

معلم نمونه کشوری از استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زنان نقش مهم در جامعه دارند و به عنوان یک قشر اثرگذار هستند، گفت: زنان در این دوره از انتخابات حضور پرشور و اثرگذار خواهند داشت و زمینه را برای حضور سایر اقشار خانواده فراهم خواهند کرد.

بانوان فرهنگی و کارآفرین :برای ایران پای صندوق رای می‌آییم

زهرا میر علایی امین افزود: زنان ومادران به عنوان یک الگو برای فرزندان و همسران هستند که نقش تاثیرگذار و پررنگی در خانواده و آموزش به فرزندان و همسران خود دارند و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مهمترین نقش زن در داخل خانه، ترغیب کردن همسر و فرزندان به فعال بودن در همه عرصه‌ها به خصوص مساله انتخابات است.

به گفته وی، با توجه به اینکه مهمترین نقش زن و مادر در داخل خانه است و می‌تواند برای ترغیب فرزندان و همسر خود در زمینه حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی ایفا کنند باید از این ظرفیت اثرگذار برای تشویق و ترغیب اعضای خانواده و همچنین سایر افرادی که با آنها در ارتباط هستند، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شرایط خاصی در جامعه قرار داریم و باید همه افراد در عرصه انتخابات حضور پرشور داشته باشند، افزود: زمانی که در خصوص نقش زنان در جامعه صحبت می‌شود، جای شک و تردید نیست که زنان نقش اساسی در جامعه ایفا می‌کنند و پشت هر مرد موفق یک زن محکم ایستاده است.

این معلم نمونه استان که خود علاوه بر نقش معلمی وظیفه مادری و همسری را برعهده دارد، افزود: بانوان در انتخابات نقشی اساسی برعهده دارند و با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی است و دارای عقاید اسلامی ومذهبی است، زن‌ها در جامعه دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند.

به گفته وی، برای رشد و ارتقا جایگاه زنان به خصوص دختران جوان ونوجوان باید از همه ابزارها استفاده کرد تا فرهنگسازی عمیقی صورت گیرد و فکر دین‌سالاری به یک بیان جذاب و شیرین برای دختران از سنین پایین بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان قلب خانواده و جامعه محسوب می‌شوند، گفت: باید به دردمندی این قشر توجه ویژه شود و دردها و کاستی‌ها این قشر شناسایی و برای دردها راه درمان پیدا شود.

نقش مهم معلمان در فرهنگسازی و افزایش مشارکت انتخاباتی

این معلم نمونه با اشاره به نقش اثرگذار فرهنگیان در فرهنگسازی در عرصه‌های مختلف به خصوص افزایش مشارکت در انتخابات افزود: فرهنگیان به عنوان قشر اثرگذار در تعلیم و تربیت و هدایت‌گر نسل آینده‌ساز کشور در برهه حساس کنونی از جمله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، نقشی مهم در تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی جامعه و همبستگی ملی دارند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که آینده کشور در دست نوجوانان و جوانان امروز است و باید برای آموزش این قشر از مدارس شروع شود، گفت: معلم قلب تپنده جامعه است و اثرگذاری موثری بر اعضای جامعه دارند.

نمایندگان مجلس آینده بازنگری در اجرای طرح رتبه بندی معلمان اجرا کنند

میرعلایی با اشاره به اینکه تامین معیشت فرهنگیان یک گام اثرگذار برای ارتقا جایگاه معلمان و همچنین کاهش دغدغه ذهنی این قشر است، گفت: این طرح در دولت سیزدهم بعد از چندین سال اجرایی شد، اما از نمایندگان مجلس آینده درخواست داریم که اطلاعات و تغییراتی را در اجرای این طرح، چهارچوب و بندها و تبصرهای طرح انجام دهند.

به گفته وی، با تغییرات در این طرح به معیشت معلمان در سطح فراتر پرداخته شود تا با ارتقا جایگاه معلمان کیفیت کار فرهنگیان ارتقا داده شود تا معلمان بدون دغدغه معیشت و سایر مشکلات به انجام کارهای تحقیفاتی و پژوهشی بپردازند.

ارائه آموزش‌های ضمن خدمت و به‌روز به فرهنگیان یک ضرورت است که باید برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی کلان صورت گیرد تا شکاف ایجاد شده بین نسل دانش‌آموز و معلمان کاسته شود

این فرهنگی با اشاره به اینکه نسل امروز تغییر کرده و بچه‌های امروز قابل قیاس با گذشته نیستند و برقراری ارتباط و آموزش به نسل جدید سخت شده است، گفت: ارائه آموزش ضمن خدمت به معلمان درقالب دوره‌های حضوری ومجازی امروز یک ضرورت است تا بتوان شکاف بین نسلی را کاهش داد.

به گفته وی، معلمان به دلیل اینکه با روح، روان، احساس و قلب دانش‌آموزان در ارتباط هستند، اثرگذاری موثرتری نسبت به دانش‌آموزان دارند و معلمانان می‌تواند با استفاده از ظرفیت بچه‌ها، اثرگذاری بالای بر خانواده‌ها داشته باشند.

میر علایی اظهار داشت: نمایندگان آینده مجلس باید طرح رتبه‌بندی معلمان را بازنگری کنند تا وضعیت معیشتی معلمان ارتقا یابد و کیفیت کار معلمان افزایش پیدا می‌کند تا سمت، مقام و منزلت معلمان جایگاه والاتری داشته باشد و این طرح به سمتی برود که دانش‌آموزان همه نسبت به معلم ذهنیت مثبت پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه آموزش تخصصی معلمان گام برداشته شود، افزود: امروزه قشر فرهنگی به نیاز به اطلاعات روان‌شناسی کودکان و نوجوانان دارند تا بتواند ارتباط بهتری با دانش‌آموزان برقرار کنند.

وی افزود: شغل معلمی، یک شغل تک بعدی نیست که فقط به آموزش بپردازد و در نظام تعلیم و تربیت کنونی در مدارس ۶ ساحت به دانش‌آموزان، آموزش داده می‌شود و معلمان باید مدیر و مدبر خوبی باشند.

میرعلایی با تاکید بر اجرای طرح عدالت آموزشی در سطح کشور گفت: هم اکنون عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی و عشایری برابر نیست و دانش‌آموزان در محیط شهری از امکانات بیشتر برخوردار هستند و از معلم‌ها در زمینه‌های خاص و مهارتهای متناوب استفاده می‌کنند در حالی‌که در مناطق روستایی و عشایری این امکان وجود ندارد و ترک تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق به دلیل فقر و مشکلات مالی، کمبود امکانات بسیاربالاست.

مردم سرمایه‌های اصلی نظام هستند

این معلم نمونه با اشاره به اینکه مردم سرمایه‌های اصلی نظام هستند، گفت: نمایندگان آینده مجلس اگر می‌خواهند سال‌ها پابرجا باشند و بین مردم مقبولیت داشته باشند باید به درد مردم گوش دهند.

به گفته وی، سرمایه اصلی آینده کشور کودکان و نوجونان هستند و باید برای آموزش و ارتقای جایگاه این قشر بر روی نظام آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

انتقاد داریم؛ اما پای صندوق رای حاضر می‌شویم

میرعلایی با اشاره به اینکه از وضعیت موجود ناراضی هستیم، اظهار داشت: با انگیزه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم.

وی گفت: حاضر نشدن پای صندوق رای تایید وضعیت موجود است، درحالیکه رفتن پای صندوق رای وحضور در انتخابات نشان‌دهنده این است که امیدواریم تغییری در جامعه ایجاد شود.

رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان مهمترین خواسته از نمایندگان مجلس دوازدهم

بانوان فرهنگی و کارآفرین :برای ایران پای صندوق رای می‌آییم

یکی از زنان فعال چهارمحال و بختیاری در حوزه تولید و بازرگانی فعالیت دارد و عضو اتاق مشترک ایران قطر، با اشاره به اینکه حوزه تولید در کشور و استان با مشکلات زیادی مواجه است و تولیدکنندگان نیاز به حمایت بیشتر دارند ،گفت: رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان به خصوص زنان فعال در عرصه تولید یکی از مهمترین خواسته‌های این قشر از نمایندگان مجلس آینده است.

مرجان امیریان افزود: امروز تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و برخی از تولیدکنندگان به دلیل اینکه مشکلات آنها رسیدگی نشده رویه خود را عوض کرده‌اند و ادامه‌دار شدن روند بی توجهی به بحث تولید باعث می‌شود که اقشار ضعیف جامعه به خصوص کارگران ضربه ببیند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیاز به حمایت‌های مادی معنوی دارند، گفت: یک تولیدکننده نیاز دارد که همیشه مورد حمایت قرار گیرد و مسوولان و دست‌اندرکاران نظام را همیشه حامی و پشتیبان خود بداند.

این تولیدکننده افزود: در صورتی که حمایت مسوولان و دست‌اندرکاران از تولیدکنندگان کمرنگ باشد، تولید به سمت دلال بازی کشیده خواهد شد و بخش تولید و اقتصاد کشور ضربه خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حوزه تولید و صادرات مشکلات مهمی از جمله تغییر ساعتی قوانین و بروکراسی اداری وجود دارد، گفت: در حال حاضر قوانین صادرات و ثبت سفارش‌ها ساعتی عوض می‌شود و هرلحظه قوانین سخت‌تر و دست و پاگیرتر می‌شود.

این صادرکننده و فعال در عرصه تولید گرانول افزود: نقدینگی به عنوان قلب کار تولیدی است و امروزه به دلیل سیاست انقباضی بانک‌ها، تولیدکنندگان از حمایت بانکها بی‌بهره هستند و تولیدکنندگان بر حمایت بانک‌ها حساب نمی‌کشند و اگر این سیاست ادامه پیدا کند تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

ایران از ماست؛ برای آینده ایران پای صندوق‌های رای می‌رویم

این فعال بخش تولید گفت: با توجه به اینکه برخی از مردم به دلیل مشکلات از وضعیت موجود اقتصادی دلخور هستند، اما این مهم است که ایران کشور ماست و ما مطئمن با غیریتی که نسبت به ایران داریم پای صندوق‌های حاضر می‌شویم تا با انتخاب فرد اصل به آبادانی ایران کمک کنیم.

امیریان افزود: در دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی آنگونه که باید بخش تولید حمایت نشده و این امر معضل بزرگی برای تولیدکننده ایجاد کرده و امید است با انتخاب فرد اصلح بتوان یک بخشی از مشکلات همه اقشار جامعه به خصوص تولیدکنندگان برداشته شود.

وی اظهار داشت: این دوره از مجلس سخت‌ترین دوره برای نمایندگان انتخابی است و باید برای افزایش امیدآفرینی در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

این بانوی فعال اقتصادی از نمایندگان انتخابی خواست تا حزبی کار نکند و فعالیت خودشان را در حیطه وظایف خودشان انجام دهند و در زمینه تغییر دادن مدیران فعالیت نکنند .

به گفته این تولید کننده، نماینده منتخب مردم باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد و خودبینانه نگاه نکنند تا بتوان باتوسعه بخش تولید به سفره مردم کمک کنند و زمینه اشتغال چندین نفر به خصوص جوانان فراهم شود.

زنان در جامعه نقش اثرگذاری دارند

وی که در حوزه واردات و صادرات و همچنین بازاریابی فعالیت دارد، گفت: زنان در جامعه نقش اثرگذار دارند و در جامعه ما تاکنون با دید بسته‌تر به فعالیت اقتصادی زنان وجود داشته است در حالیکه زنان قدرت زیادی دارند.

بانوی فعال اقتصادی استان با اشاره اینکه در حوزه کارآفرینی و کسب وکار قوانینی خوبی در کشور وجود دارد،گفت: در حوزه اجرا ضعیف هستیم و باید نظارت بر اجرای این قوانین بیشتر صورت گیرد.

امیریان اظهار داشت:هم‌اکنون برخی دست‌اندازی‌ها و سختگیری‌ها از سوی مسوولان و کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی باعث شده که تولید با مشکل مواجه شود از نمایندگان آینده مجلس انتظار است که اصلاحات و الحاقاتی برای قوانین موجود در حوزه تولید داشته باشند تا مشکلات موجود کمتر شود.

زنان نخبه در جریان‌سازی و راهبری نقش موثری دارند و باید به این قشر نگاه ویژه شود

این بانوی کارآفرین گفت: هم‌اکنون در حوزه تولید مشکلات زیادی وجود دارد و راههای زیادی برای برون رفت از این مشکلات است و نمایندگان مجلس آینده باید برای رفع این مشکلات بیشتر تلاش کنند.

به گفته وی، زنان چهارمحال و بختیاری همگام با مردان در حوزه تولید فعالیت دارند و این امر نشان می‌دهد زنان استان قدرت ریسک بالای دارند ولی نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارند.

وی به اعتمادسازی برای فعالیت زنان در عرصه تولید در سطح استان تاکید کرد و گفت: اعتماد مهمترین رکن در حوزه تولید است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha