انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز /یازدهم اسفند/ در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، بیش از یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر در سیستان و بلوچستان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر شامل رای اولی‌ها هستند.

یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر استان آرای مردم را اخذ می‌کنند؛ ٩٦٠ شعبه اخذ رای سیار نیز در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده و یک‌هزار و ۱۵۴ شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان روستایی و ۷۰۷ شعبه اخذ رای شهری است.

امروز یازدهم اسفند، جلوه‌ای دیگر از حضور حداکثری مردم سیستان و بلوچستان پای صندوق های رای رقم می خورد و شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان اتحاد و همبستگی را به نمایش می گذارند و تمامی کسانی که دل در گرو سرنوشت این مرز و بوم دارند، برای حضور در پای صندوق های رای عزم خود را جزم کرده‌اند.

پس از یک هفته جنب و جوش و شور و نشاط تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و ۲ هفته تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری قشرهای مختلف مردم اعم از اهل تسنن و اهل تشیع سیستان و بلوچستان پا به میدان گذاشته‌اند تا هم حق و تکلیف خود را بجا آورده و هم تبلوری از همدلی و همزبانی ملی را با حماسه حضور به نمایش بگذارند.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر، هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده است که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha