شیعه و سنی هامون تا مَکُران آماده خلق حماسه ای دیگر در ۱۱ اسفند+ فیلم

زاهدان- ایرنا- یکی از جلوه‌های متمایز انتخابات در سیستان و بلوچستان، حضور مردم شیعه و سنی در کنار یکدیگر است، درحالی دشمنان هموراه سعی در تفرقه افکنی میان اهل تسنن و تشیع دارند که مردم استان مانند دوره‌های گذشته باشکوه خاصی در محل صندوق‌های اخذ رای حاضر خواهند شد تا برای آینده محل زندگیشان تصمیم بگیرند و دشمنان را در رسیدن به خواسته‌های شومشان ناکام بگذارند.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قومی و مذهبی خاصی که دارد یکی از نقاط استراتژیک و حساسی است که دشمنان همواره در آن به‌دنبال ایجاد اختلافات میان شیعه و سنی هستند تا بتوانند از این طریق در نظام مقدس ایران اسلامی رخنه ایجاد کنند اما وحدت و انسجام اقوام و طوایف شیعه و سنی با یکدیگر در این استان در طول تاریخ، زبانزد بوده به طوریکه این منطقه را به سرزمین وحدت تبدیل کرده است.

انتخابات مهم و تاریخ ساز مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در راه است. مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آماده اند تا آرای خود را با بصیرت و آگاهی هر چه تمام تر در صندوق‌های رای بیندازند و حضوری چشمگیری را در ۱۱ اسفندماه رقم بزنند.

حال و هوای شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان خبر از نزدیکی به روزی متفاوت را می‌دهد. قطعا فردا روز سرنوشت سازی برای استان است که انتظارها برای انتخاب فرد اصلح به اتمام می رسد.حال و هوای سیستان و بلوچستان با توجه به تبلیغات نامزدهای انتخابات مانند دیگر استان‌های کشور در روزهای اخیر با شور و نشاطی مضاعف گذشت تا فاصله اش با روز موعود تنها یک روز شود.

نمایش اقتدار، همدلی و نشاط مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مصداق واقعی حماسه سیاسی است

آمادگی حضور پای صندوق‌ها رای را می‌توان در وجود همه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان دید. اراده ای آهنین سیستانی و بلوچستانی را به روز سرنوشت ساز انتخاب فرد اصلح برای تصمیم گیری و ساخت استانی آباد فرا می‌خواند.

نمایش اقتدار، همدلی و نشاط مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مصداق واقعی حماسه سیاسی است و جلوه زیبای دیگری از مردم ‌سالاری دینی را در برابر چشم مردم جهان به نمایش خواهد گذاشت.

فردا بار دیگر مردم سیستان و بلوچستان با حضور پرشکوه و آگاهی کامل حماسه‌ای شگرف می‌آفرینند و عظمتی نو برپا می‌کنند. هر یک از مردم استان از شیعه و سنی، پیر و جوان، زن و مرد خود را برای این مشارکت آماده کرده‌اند و هر کس از زاویه دید خودش فرد اصلح را انتخاب کرده تا فردا بهترین انتخاب را داشته باشد.

حضور با شکوه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در هر دوره از انتخابات این منطقه را در ردیف استان‌های برتر از نظر شرکت مردم در انتخابات قرار داده است.

در همه محافل، مهمانی‌ها صحبت از انتخابات بین مردم شیعه و سنی است، هر فردی از زوایه دید خودش به تحلیل نتیجه نهایی انتخابات می پردازد اما گویا خواسته همه افراد جامعه انتخاب فردی است که هم و غمش حل مشکلات مردم سیستان و بلوچستان باشد نه اینکه برای رزومه کاری پا به عرصه رقابت گذاشته باشد.

سیستان و بلوچستان همچون سایر نقاط کشور امروز در سکوت تبلیغاتی به سر می‌برد، آرامشی که خبر از خلق حماسه ای بزرگ می‌دهد حماسه ای که مردم خود را از ماه‌ها و روزها قبل برای انتخاب اصلح آماده کرده‌اند. در جای جای سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت شور و نشاط انتخاباتی به چشم می خورد که البته در روزهای آخر به اوج خود رسید.

حضور با شکوه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در هر دوره از انتخابات این منطقه را در ردیف استان‌های برتر از نظر شرکت مردم در انتخابات قرار داده است

منتظر فردا هستم

شهروند بلوچ زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشتاقانه منتظر فرارسیدن ۱۱ اسفند و روز رای گیری هستم، حتماً در انتخابات شرکت می‌کنم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه برای هر ایرانی است، از تمامی هم استانی‌ها هم دعوت می‌کنم در انتخابات فردا حضوری پرشور داشته باشند چرا که نتیجه این حضور و اینکه دشمنان ایران اسلامی بدانند ما همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستیم آن‌ها را مایوس و نا امید می‌کند.

عبدالله شهنوازی عنوان کرد: فرد مورد نظرم را بعد از مناظره‌ها توانستم انتخاب کنم عملکرد افراد انتخاب شده در انتخابات گذشته نشان می‌دهد که عمل به وعده ها کار آسانی نیست چون بسیاری از نمایندگان دوره‌های گذشته تاکنون نتوانسته‌اند به طور ۱۰۰درصد وعده هایشان را عملی کنند بنابراین امیدواریم نمایندگان فقط برای بالا رفتن آرا وعده توخالی به مردم نداده باشند و بعد از انتخابات و انتخاب شدن بتوانند به آن عمل کنند.

وی به انتظارات مردم از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ جمعیت جوان را در کشور دارد نمایندگانی که از سوی مردم انتخاب می‌شوند باید تولید و اشتغال را در الویت برنامه‌هایشان قرار دهند و تلاش خود را برای آبادانی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان به کار بگیرد.

شیعه و سنی هامون تا مَکُران آماده خلق حماسه ای دیگر در ۱۱ اسفند+ فیلم

نماینده انتخابی باید حامی مردم باشد

شهروند زابلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که نخواهم در ساختن سرنوشت استانم سهیم باشم اظهار کرد: فردی که با رأی مردم انتخاب می‌شود باید حامی مردم باشد، ما از نماینده خود انتظار داریم به قول و وعده‌هایی که در زمان تبلیغات دادند عمل کنند.

محمد پیری جوان ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی همواره سعی دارند با سو استفاده از بحث قومیت بین شیعه و سنی تفرقه افکنی کنند و هر چند وقت یک‌بار نیز در سیستان و بلوچستان شاهد خرابکاری از سوی دشمنان هستیم. کسی که به عنوان نماینده مردم در هر یک از شهرهای استان انتخاب می شود باید تلاش خود را برای برقراری امنیت منطقه به‌کار گیرد به تصور بنده امنیت و اشتغالزایی برای جوانان که بیشتر آن ها با داشتن بهترین مدارک دانشگاهی بیکار هستند تقریبا خواسته همه مردم است.

وی افزود: سهم ما در این مشارکت رأی دادن و سهم نمایندگان عمل کردن به وعده هاست امیدواریم همان‌گونه که نامزدها انتظار دارند مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند خودشان نیز به وعده‌هایی که در زمان تبلیغات داده اند به عنوان یک وظیفه نگاه و به آن عمل کنند قطعا مردم سیستان و بلوچستان انتظاری بیش از توان نمایندگان از آن‌ها ندارند اما نماینده مردم باید تا جایی که می‌تواند تلاش خود را برای خدمت به خلق و ابادانی استان به کار برد.

وعده‌ها شعار تبلیغاتی نباشد

شهروند زابلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان داشتن برنامه اصولی و علمی برای مدیریت استان موضوعی بسیار مهم است نمایندگان استان باید همه در کنار یکدیگر برای خارج کردن استان از محرومیت و تغییر چهره بدی که از این منطقه در اذهان عمومی به وجود آمده تلاش کنند. امیدوارم کسی که به عنوان نماینده با رای من انتخاب می‌شود این برنامه را در سیستم مدیریتی خود داشته باشد.

یونس پودینه بیان کرد: از نماینده ای که با رای من انتخاب می‌شود می‌خواهم وعده هایش تنها به شعارهای تبلیغاتی خلاصه نشود و بعد از اینکه بر صندلی بهارستان تکیه زد امیدوارم به آن ها عمل کند چون مردم سیستان و بلوچستان از نماینده انتخابی خود انتظاری جز خدمت صادقانه و شفاف به خلق ندارند.

وی خطاب به مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به کوری چشم آمریکا و انگلیس که همیشه تلاش می کنند تا از حضور مردم در حماسه های مختلف مثل انتخابات جلوگیری کنند همه با شور و شکوه زیاد در پای صندوق های رای حاضر می‌شویم و از مردم می‌خواهم با آگاهی کامل به فردی رای دهند که حرف و عملش یکی باشد و قصد سوء استفاده از رای مردم را نداشته باشد.

منتخب مردم نماینده همه است

شهروند بلوچ زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر نماینده ای که در نهایت به مجلس راه پیدا می‌کند طبیعتاً نماینده همه است و باید برای تمام مردم حوزه انتخابیه خود کار کند نه فقط برای کسانی که هم حزبی یا طرفدار او بودند و به او رای دادند در واقع عرصه انتخابات پس از پایان رقابت‌ باید جای خود را به شروع رفاقت بدهد و همه نمایندگان دست به دست هم برای آبادانی سیستان و بلوچستان تلاش و همیشه این موضوع را برای خود یاددآوری کنند که جایگاهی که به آن رسیده حاصل رای مردم است و نباید خواسته‌های آن‌ها را فراموش کنند.

محمد نارویی از همه مردم شیعه و سنی خواست حضور پررنگی پای صندوق‌های رای داشته باشند و افزود: چشم جهانیان به اتفاقات و حماسه هایی مثل انتخابات در کشور است به همین دلیل نباید بگذاریم آنها به نتیجه دلخواه خود که عدم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است برسند.

دشمنان داخلی و خارجی هرگز نمی‌توانند خللی در اراده مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان وارد کنند و همانطور که هر دوره شاهد حضور پر شور مردم در انتخابات و عرصه های مختلف سیاسی کشور بوده ایم به کمک مردم و رهبری رهبر معظم انقلاب همچنان این نظام مستدام خواهد بود.

فردا ۱۱ اسفند ماه یک‌هزار و ۴۰۲ روز انتخاب شیعه و سنی برای داشتن سیستان و بلوچستانی بهتر است، قطعا این استان با وجود نمایندگانی قدرتمند و توانا در مسیر توسعه بیشتر قرار خواهد گرفت امیدواریم نماینده‌ای که با رای مردم شریف شیعه و سنی راهی بهارستان می‌شود دغدغه‌های مردم را بشناسد و برای حل آن‌ها تمام تلاش خود را به‌کار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha