همه شعب اخذ رای روستاهای سخت‌عبور تایباد به اقلام انتخاباتی مجهز شدند

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: اقلام اداری و بسته های انتخاباتی به ۱۲ شعبه اخذ رای روستایی شامل همه روستاهای سخت‌عبور این شهرستان مرزی با توجه به برودت هوا و بارش برف روز پنجشنبه منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل در حاشیه توزیع اقلام و بسته های انتخاباتی برخی از روستاهای بخش مرکزی و میان ولایت تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله اول اقلام اداری و انتخاباتی پنج شعبه " روستاهای استای، سوران، کهجه، شیزن و پساوه از توبع بخش میان ولایت و هفت شعبه در روستاهای پشته، آبقه، کوه آباد، فرزنه و قلعه نو از توابع بخش مرکزی " در اختیار نماینده نظارت، نماینده فرماندار و عوامل انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۹ صندوق اخذ رای از صندوقهای پیش بینی شده بخش مرکزی در مخزن شهر تایباد و ۱۹ صندوق از صندوقهای اخذ رای بخش میان ولایت در مخزن بخشداری این بخش قرار دارد که فردا صبح توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: درپی بارش برف چند روز گذشته در این منطقه و باهدف تسهیل در رسیدن اعضا هر صندوق اخذ رای در محل شعبه، و آغاز فرآیند انتخابات در ساعت اعلام شده، عوامل اجرایی این شعب امروز در محل روستا مستقر شدند.

فرماندار تایباد با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای این شهرستان نسبت به دوره قبل انتخابات ۲۰ درصد افزایش یافته، گفت: برای روز برگزاری انتخابات تعداد ۵۶ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی و ۲۴ شعبه در بخش میان ولایت این شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۳ شعبه سیار است.

شیردل افزود: ۹۰ هزار نفر از جمعیت ۱۴۵ هزار نفری این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، مشارکت مردم این منطقه در انتخابات دوره قبل به بیش از ۷۰ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این شهرستان را برعهده دارند، اظهار کرد: افزون بر هزار نفر رای اولی در این منطقه برای اولین بار با حضور خود، این رویداد سیاسی کشور را تجربه می کنند.

وی اضافه کرد: بستر برگزاری انتخاباتی باشکوه با مشارکت حداکثری مردم در این خطه مرزی فراهم شده و از ۳۱ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد، ۱۶ داوطلب در مهلت قانونی خود به صورت رسمی از حضور در این عرصه سیاسی انصراف دادند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نامزدهای انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، به همراه شهرستان های تربت جام، باخرز و صالح آباد به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha