۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85402910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مردم افراد توانمند و دلسوز را برای مجلس انتخاب کنند

سنندج- ایرنا- رئیس کانون وکلای کردستان با بیان اینکه انتخابات مظهر حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش است، گفت: مردم افراد توانمند، دلسوز و پیگیر را برای مجلس انتخاب کنند تا شاهد مجلسی قوی باشیم.

به گزارش ایرنا، احمد نامداری شامگاه پنجشنبه در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد استقلال کانون وکلا که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه ما می دانیم در مجلس قبلی طرح تحقیق و تفحص از کانون های وکلا اجرا شد این درحالی بود که مدیران کانون های وکلا پاکدست ترین مدیران هستند.

وی با بیان اینکه افراد حقوقدادن باید به مجلس آینده راه یابند، افزود: وکلا با صندوق های رای قهر نکرده و در راستای اهمیت صنفی در انتخابات حتما شرکت و فردی را انتخاب کنند تا در مجلس آینده مشکلاتی که در این مجلس داشتیم دوباره تجربه نکنیم.

رئیس کانون وکلای کردستان با اشاره به اینکه با وجود وکیل مستقل، عدالت اجرا خواهد شد، ادامه داد: وکالت هنر است هنری که بی گناه را از چوبه دار پایین و اشتباهات دادسرا را جبران می کند.

نامداری یادآور شد: امروز این شجره طیبه تنومند در تیررس بدخواهان قرار می گیرد و برخی ها می خواهند شغل شریف وکالت را لوث و یا استقلال آن را مخدوش کنند.

وی دوستی، برادری و همدلی را از مولفه های مهم در کاهش چالش ها در این حوزه دانست و گفت: کانون وکلای کردستان در سال ۸۵ با ۶۰ وکیل کار خود را آغاز و تا این لحظه ۶۵۵ وکیل از کانون وکلای استان پروانه وکالت دریافت کرده اند.

رئیس کانون وکلای کردستان ادامه داد: از ۶۵۵ وکیلی که از این کانون پروانه وکلات دریافت گرفته اند ۱۵۵ وکیل بیکار شده و یا پروانه خود را تمدید نکرده اند.

نامداری از برخی اتهامات مبنی بر انحصار طلب بودن کانون وکلا انتقاد کرد و افزود: این کانون نه تنها انحصار طلب نبوده بلکه اشتغال ایجاد کرده اند و این مهم براساس نیازسنجی صورت می گیرد، ضمن اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۴۱ وکالت رایگان در استان انجام شده است.

وکلا جز برای رعایت عدالت قدم برندارند

رئیس کل دادگستری کردستان هم با بیان اینکه امنیت قضایی بستر توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود، افزود: هرگاه در حوزه وکالت با مشکلی مواجه شویم ناشی از آن است که قاضی و وکیل به عنوان شغل و منبع درآمد به کار خود نگاه می‌کند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم قداست و جایگاه وکلا و قضاوت حفظ شود باید وکلا و قضات مراعات کرده و بعنوان شغل به کار خود ننگرند.

وی با بیان اینکه امنیت پایه و اساس پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: وکیل باید قدمی جز برای رعایت عدالت برندارد و وکلا بازوان و بال دوم دستگاه قضا در حوزه‌های حقوق عامه، پیشگیری، رفع تظلمات، حل و فصل اختلافات و برخورد با مجرمین باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: موکلان باید اطمینان یابند اگر به اختلاف خوردند یا مورد ظلم و تعرض قرار گرفتند، دستگاه و مرجعی وجود دارد که حق آنها را بگیرد و این یعنی امنیت قضائی که با حکمی عادلانه مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: حاکمیت اصل برائت در جامعه و رعایت حقوق شهروندی، امنیت قضائی است که حق انتخاب وکیل را مهیا می‌کند و امنیت قضائی بستر توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

وی بر احیای فرهنگ سازش توسط وکلا تاکید و بیان کرد: بالا بردن فرهنگ حقوقی مردم نیز باید توسط وکلا مورد توجه باشد.

در این مراسم آیین تحلیف از وکلای جدیدالورود برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha