شعبه اخذ رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر خراسان شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شعبه اخذ رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان با هدف حضور حداکثری هنرمندان در انتخابات در محل نگارخانه بجنورد دایر شد.

تقی صادقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نقش اهالی فرهنگ و هنر اعم از رسانه ها، هنرمندان و اهالی مسجد در شور انتخاباتی بسیار موثر است.

وی افزود: موضوع انتخابات در برگزاری جشنواره ها، نشست های فرهنگی، کارگاه ها و برنامه های بزرگ فرهنگی به صورت ویژه مدنظر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: شعبه اخذ برای نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات از ادوار گذشته تاکنون در این استان ویژه هنرمندان دایر شد و امیدواریم وسیله آسایش و هماهنگی اصحاب فرهنگ را در مشارکت انتخاباتی فراهم کند.

اصحاب فرهنگ و هنر خراسان‌شمالی امروز ۱۱ اسفندماه با حضور در نخستین شعبه اخذ رای ویژه هنرمندان و خبرنگاران آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و یک‌هزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات پیش بینی شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی به صورت مشترک یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha