۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85403963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: دشمنان ایران اسلامی مشارکت و رای مردم را نشانه گرفته‌اند

بجنورد-ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: دشمنان ایران اسلامی مشارکت و رای مردم را نشانه گرفته اند و امروز ملت ایران آنان را ناامید خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز جمعه در ستاد انتخابات استان خراسان شمالی اظهار کرد: تمرکز دشمنان بر روی انتخابات بود و تلاش می کردند که مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند.

وی افزود: تاکنون مردم خراسان شمالی مشارکت مناسبیی در انتخابات دارند و امیدواریم همچون سال های گذشته مشارکت بالایی در سطح کشور داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات تاکنون بالا بوده و خوشبختانه این مهم در امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی گفت: رای اولی ها مشارکت بسیار بالایی در این دوره از انتخابات داشته و حضور آنان بسیار چشمگیر بود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری خاطرنشان کرد: جوانان از فهم سیاسی بالایی برخوردار هستند و در تعیین سرنوشت کشور خود بی تفاوت نیستند و امروز این مهم ثابت شد.

وی تصریح کرد: نقطه قوت کشورمان اتحاد و مشارکت مردم در صحنه های مهم همچون انتخابات است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و یک‌ هزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات پیش بینی شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، ۸۵ نامزد مجلس شورای اسلامی از خراسان شمالی با پایان یافتن مهلت انصراف در مرحله نهایی انتخابات باقی ماندند و برای کسب چهار کرسی با هم رقابت می کنند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی به صورت مشترک یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha