آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی نظیر دوره‌های گذشته انتخاباتی، آماده حماسه سازی تاریخی است و مردم این دیار برای ثبت کردن نام خود در تاریخ ایران عزتمند آماده شده اند.

به گزارش ایرنا، بالاخره ۱۱ اسفند فرا رسید تا جشن ملی انتخاب در سراسر ایران اسلامی به ویژه دیار رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب آغاز شود.

مردم آذربایجان غربی از شب های گذشته برای حضور در ۱۱ اسفند و ایجاد حماسه ای نو لحظه شماری می کردند.

مسوولان آذربایجان غربی هم از مدت ها پیش تمهیدات لازم برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را آغاز کرده اند.

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان غربی هستند که از این تعداد افزون بر ۱۴۱ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

07:53 | توزیع صندوق‌های اخذ رأی در مهاباد آغاز شد

صدوق‌های اخذ رأی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از ساعت چهار صبح در مهاباد توزیع شد.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران/ گزارش در حال بروزرسانی

08:15 | برگزاری انتخابات در آذربایجان‌غربی آغاز شد

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

۰۹:۲۲ | نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی رای خود را به صندوق انداخت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در نخستین ساعت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با حضور در شعبه مصلای امام خمینی (ره) ارومیه، در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: حضور در پای صندوق های رای، نماد مردم سالاری بوده و وظیفه شرعی و قانونی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: طبق نص صریح قرآن کریم، همه مردم در قبال سرنوشت جامعه مسوول هستند و برای ما وظیفه است که در انتخابات شرکت کنیم.

وی اظهار کرد: بهتر است که شهروندان در دقایق اولیه در انتخابات شرکت کنند و نسبت به همدیگر سبقت بگیرند.

09:50 | استاندار: احساس تکلیف مردم آذربایجان‌غربی در انتخابات امروز غرورانگیز است

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور پرشور مردم در ساعات اولیه انتخابات امروز در پای صندوق های رای گفت: این احساس تکلیف برای توسعه و اعتلای روزافزون کشور، غرورانگیز است.

محمدصادق معتمدیان روز جمعه پس از دریافت تعرفه رای در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم، از مولفه های اصلی انتخابات است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این امر تاکید داشته اند.

وی اضافه کرد: در وهله دوم، این حضور حقی قانونی برای آحاد مردم جامعه است تا در انتخابات شرکت کرده و رای و نظر خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه همه مردم که دل در گرو پیشرفت کشور دارند، در این انتخابات شرکت می کنند، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که حضور هر کسی با هر گرایش سیاسی، در پیشرفت و آبادانی استان و کشور اثرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مردم بر اساس معیارهایی که وجود دارد، نمایندگانی را انتخاب می کنند که البته طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، وجود دغدغه توسعه کشور، مردمی بودن و دلسوز بودن از جمله مهمترین آنهاست.

10:53 | فیلم - استاندار آذربایجان‌غربی: حضور در پای صندوق های رای بهترین راه برای حل مشکلات است

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از حضور پرشور مردم در ساعات اولیه برای رای دادن گفت: حضور در پای صندوق‌های رای، بهترین راه برای حل مشکلات است.

12:33 | فیلم - امام جمعه ارومیه: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است

ارومیه- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بعد از انداختن رای خود در صندوق گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی است.

12:58 | پاسخ دندان‌شکن مردم آذربایجان‌غربی به معاندان با حضور پرشور در ساعات اولیه انتخابات

مردم آذربایجان غربی در حالی که معاندان و شبکه های رسانه ای آنان طی حداقل سه هفته گذشته با همه توان برای جلوگیری از حضور پرشور در پای صندوق های رای تلاش می کردند، در ساعات اولیه رای گیری، پاسخی دندان شکن به معاندان دادند.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

روند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

مردم آذربایجان غربی که در بسیاری از شعبات، حتی پیش از آغاز زمان رسمی حضور یافته بودند، با شروع روند رای گیری، در صف های منظم و به هم فشرده در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، حضوری پرشور داشتند.

13:28 | رای وفاداری اقلیت‌های دینی برای سربلندی وطن/ هر رای ما پاسخی بر دشمن

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

رای وفاداری هموطنان آشوری و ارمنی به نظام و کشور بار دیگر غیرت و وطن دوستی آنان را به رخ جهانیان کشیده و ثابت کرد همه اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در ایران متحد و یکدل هستند و تفرقه افکنی دشمن راه به جایی نخواهد برد.

امروز اقلیت های دینی اعم از ارمنی و آشوری و کلدانی آمدند و یک بار دیگر غیرت و وفاداری خود را به رخ جهانیان کشیده و پیمانی دوباره با انقلاب و نظام و کشور خود بستند.

14:26 | عید پُرشور انتخابات در مهاباد

اقشار مختلف مردم مهاباد قبل از شروع رای گیری در شعب اخذ رای، با حضور خود شور و نشاط خاصی به انتخابات در این شهرستان بخشیدند و در طول برگزاری این انتخابات طی ساعات گذشته نیز جلوه های بی نظیری خلق کردند.

در حالی که هنوز حدود نیم ساعت به شروع رای گیری مانده بود، اقشار مختلف مردم مهاباد با حضور پرشور خود در این انتخابات در صدد بودند در حماسه تاریخی و به یادماندنی در این انتخابات شرکت کنند.

هر چند به دلیل افزایش تعداد شعب و الکترونیکی بودن رای گیری، شهروندان زیاد منتظر نمی شدند اما با این وجود در برخی شعب مهاباد صف های طولانی تشکیل شده است و برخی افراد به همراه اعضای خانواده خود و برخی دیگر به تنهایی در شعبه اخذ رای حاضر شدند.

14:42 | ۲ هزار و ۳۰۰ شعبه در آذربایجان‌غربی آرای شهروندان را دریافت می‌کنند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ شعبه در استان، آرای شهروندان را از ساعت هشت صبح امروز دریافت کرده اند و این روند همچنان تا ساعاتی دیگر ادامه دارد.

رضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز شاهد اتفاق مهمی در کشور و آذربایجان غربی هستیم و از نخستین ساعت های صبح، شهروندان در پای صندوق‌های رای حاضر شده اند.

14:49 | امام جمعه مهاباد: انتخابات پرشور عامل مهم اقتدار روزافزون کشور است

امام جمعه مهاباد گفت: انتخابات پرشور جایگاه کشور را در عرصه های داخلی و بین المللی قوی کرده و خط بطلانی بر اندیشه های شوم بدخواهان این نظام مقدس خواهد بود.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نمازجمعه این هفته مهاباد افزود: انتخابات مظهر حضور مردم خداباور و دینداری است که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه برگزار نمی شود.

15:33 | شهروندان مهابادی‌: مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و عامل توسعه کشور است

هر کدام از شهروندان مهابادی امروز برای آمدن به شعب اخذ رای، بهانه‌ای برای این حضور پرافتخار داشتند و این بهانه همان دیدگاه و نظر آنان در مورد انتخابات بود؛ بسیاری از آنان این مشارکت را وظیفه ای ملی و عاملی برای توسعه منطقه دانستند.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

15:45 | جامعه‌شناس ارومیه‌ای: مشارکت در انتخابات مهمترین سد مقابل زیاده‌خواهی دشمن است

دکترای جامعه شناسی توسعه اجتماعی و استاد دانشگاه‌های ارومیه گفت: مشارکت پرشور در انتخابات عاملی برای بی نتیجه بودن تحریم ها و فشارهای دشمنان بوده و مهمترین سد در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان به‌شمار می‌رود.

16:15 | امام جمعه ارومیه: بداخلاقی‌های انتخاباتی شایسته کاندیداها در نظام اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: فرهنگ و آداب نامزدی در انتخابات باید در جامعه نهادینه شود و این بداخلاقی ها در ایام تبلیغات شایسته کاندیداها در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

17:34 | مردم مهاباد استقبال خوبی از انتخابات دارند

فرماندار ویژه مهاباد گفت: استقبال مردم این شهرستان تاکنون برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران خوب بوده و رای گیری تا پایان مهلت قانونی ادامه دارد.

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

حسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رای گیری در ۱۴۱ شعبه اخذ رای مهاباد مطابق فرایند برگزاری انتخابات از ساعت هشت صبح در نقاط شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده است و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در فرایند رای گیری در شعب وجود ندارد.

18:00 | ۱۲ هزار ناظر بر انتخابات در آذربایجان‌غربی نظارت دارند

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ هزار نفر ناظر در استان برای نظارت بر انتخابات ساماندهی شده اند و از نزدیک روند برگزاری انتخابات را رصد می کنند.

20:01 | خواب آشفته دشمنان ایران تعبیر نشد/طنین میثاق مردم آذربایجان‌غربی با جمهوری اسلامی

همه آمدند اعم از شیعه و سنی، آشوری و ارمنی و ترک و کرد؛ آنها آمدند و یکبار دیگر خواب آشفته دشمن را بی تعبیر و نقشه معاندان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کردند.

20:09 | حضور مردم خوی در انتخابات بیش از انتظار است

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان خوی گفت: فرایند رای‌گیری به خوبی و بیش از انتظار در شهرستان خوی در حال انجام است و امیدوارم تا پایان فرایند رای گیری مشکل خاصی نداشته باشیم.

کریم علی نژاد در جمع خبرنگاران افزود: از راس ساعت ۸ صبح امروز ۲۱۹ شعبه اخذ رای کار خود را آغاز کرده اند.

20:14 | حضور پرشور در انتخابات عامل مهم خنثی شدن توطئه دشمنان است

آذربایجان‌غربی‌ آماده برای حماسه‌سازی تاریخی/ یک صدا برای ایران

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حضور مردمی در انتخابات امروز از جهات زیادی به ویژه در حوزه بین الملل دارای اهمیت و حساسیت خاصی بود، گفت: حضور پرشور در انتخابات عامل مهم خنثی شدن توطئه دشمنان است.

محمدصادق معتمدیان پس از بازدید از محل فرمانداری ارومیه در جمع مدیران ستاد انتخابات شهرستانی مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: اقتدار و امنیت ما از همین صندوق‌های رای بوده و با توجه به اینکه تمام شبکه‌های معاند تلاش دارند که به مسائل قومی و مذهبی دامن بزنند، با وجود همه مسائل و مشکلات که داریم باید در جهت مشارکت حداکثری تلاش کنیم و اقدامات دشمنان فقط با حضور بالا در پای صندوق‌های رای خنثی خواهد شد.

21:08 | جوانه می زنیم و بیشتر می شویم

بهار در خطه کوهستانی آذربایجان‌غربی امروز با حضور گرم نوجوانان و جوانان رای اولی خودی نشان داد و شاخسارهای درختان شهرها و روستاهای این دیار از خواب بیدار شدند تا شاهد خودنمایی جوانه های انقلابی باشند.

22:37 | حضور شبانه مردم مهاباد در پای صندوق ‌های رای

درحالی که از ساعت هشت صبح، رای‌گیری در شعب اخذ رای شروع شده است، اما باز هم برخی از شهروندان در ساعات پایانی برای مشارکت در انتخابات مراجعه کرده اند و ازدحام در برخی از شعبات قابل توجه به نظر می رسد.

22:43 | فرماندار: مردم خوی به شایعات توجه نکنند/ انتخابات هم‌چنان ادامه دارد

فرماندار و رییس ستاد انتخابات خوی گفت: با توجه به استقبال مردم از انتخابات، رای گیری همچنان ادامه داشته و شهروندان به هیچ عنوان به شایعات دامن نزنند و توجه داشته باشند که آمارهای منتشر شده کاملا کذب است.

23:07 | مدارس میزبان شعب اخذ رأی در آذربایجان غربی، روز شنبه تعطیل است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: مدارسی که روز جمعه به عنوان میزبان شعب اخذ رای در استان فعالیت داشتند، روز شنبه تعطیل خواهند بود.

رضا ابراهیمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، مدت زمان اخذ آرا تا ساعت ۱۲ شب جمعه در آذربایجان‌غربی تمدید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha