۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85403261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امکان گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی در زنجان فراهم است

زنجان - ایرنا - رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: امکان لازم برای گزارش های مردمی از تخلفات انتخاباتی احتمالی در استان فراهم است و بر این اساس سامانه ناظر هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد.

محمدجواد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ آحاد مختلف مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی می توانند موارد را در این سامانه گزارش و یا در صورت داشتن هرگونه مستنداتی آن را بارگذاری کنند.

وی یادآور شد:‌ بر این مبنا هرگونه تخلف از سوی نامزدها،‌ طرفداران آنها، مجریان و ناظران انتخاباتی که در این سامانه گزارش می شود از صحت سنجی و راستی آزمایی و با جدیت پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

محمدی با تاکید بر فراهم بودن بستر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سطح استان، اظهار داشت:‌ به همین منظور سه هزار و ۵۰۰ ناظر انتخاباتی در استان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ۸۲ ضابط قضایی نیز در دادستانی های استان آموزش های لازم را فراگرفته اند تا تخلفات به خصوص تخلفات منجر به جرم را گزارش دهند، اگر تخلف و جرم موثری نیز روی دهد در بررسی صلاحیت نامزدها مد نظر قرار خواهد گرفت چراکه در قانون جدید تا زمان صدور اعتبار نامه منتخبین شورای نگهبان می توانند در بررسی صلاحیت ها اعمال نظر کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمن دوره مجلس خبرگان رهبری در یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان در قالب ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار انجام می‌شود.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

استان زنجان چهار حوزه انتخابیه و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان از صبح امروز ۱۱ اسفندماه آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha