وزیر آموزش و پرورش: چشم جهان به نتیجه انتخابات ایران است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز چشم جهان به نتیجه انتخابات ایران است و این انتخابات مصداق عمل خیر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز جمعه با حضور در مدرسه متوسطه مطهری برای شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت در انتخابات مصداق عمل خیر است، سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک به ۵۰ انتخابات در جهان برگزار می‌شود که انتخابات ایران از مهم‌ترین آنهاست.

وی افزود: تاثیر این انتخابات فقط در ایران نیست بلکه این انتخابات در جهان تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رأی ما حتما اثرات مثبت برای کشور و آزادگان جهان دارد، شرکت در این انتخابات دشمنان را ناکام و دوستان را شادکام می‌کند.

صحرایی یادآورشد: رأی مردم در هر کشوری تاثیر خود را از نظر تحولات و پیشرفت در عرصه‌های مختلف خواهد گذاشت و در ایران این اثرات بین‌المللی است زیرا ایران پس از انقلاب کشور منزوی نیست که رأی آن فقط برای خودش تاثیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: رأی ما در کاهش آمار مظلومان به‌ویژه در غزه تاثیر دارد و اگر رأی دهیم اثرات آن را بلافاصله خواهیم دید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رأی دادن به مدرسه آمدیم  زیرا همه تحولات از مدرسه آغاز می‌شود. بازگشت به مدرسه یکی از کارهایی است که مجلس آینده باید در دستور کار خود قرار دهد.

حدود یک میلیون دانش آموز رأی اولی هستند

صحرایی ادامه داد: امیدوارم که نمایندگان انتخاب شده توسط مردم، قدر این حمایت و انتخابات ملت را بدانند و با خدمت بیشتر برای مردم جبران کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعداد رأی‌ اولی‌ها اظهار داشت: براساس آمار وزارت کشور، تعداد رأی اولی‌ها بیش از سه میلیون نفر است اما بسیاری از رأی اولی‌ها اکنون دانش‌آموز نیستند و تعداد دانش‌آموزان رأی اولی‌ حدود یک میلیون نفر است.

به گزارش ایرنا، امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

مردم شریف ایران با حضور در حوزه های انتخابیه، مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی را به نمایش گذاشته و به دشمنان این سرزمین که از هر فرصتی برای ناامید کردن جوانان استفاده می کنند، نشان خواهند داد که ساخت ایران قوی تنها با دستان توانمند متخصصان، اندیشمندان و جوانان وطن دوست محقق می شود.

شور و هیجان قبل از برگزاری انتخابات و روزهایی که نامزدها از طریق رسانه ها و فضای مجازی به تشریح برنامه ها و اهداف خود برای ساخت ایرانی آباد و سرافراز می پرداختند، کاملا مشهود بود و اینک با گرم کردن تنور انتخابات و انتخاب آگاهانه، افراد اصلح را راهی خانه ملت و خبرگان رهبری می کنند و توطئه شوم معاندان نظام مبنی بر بزرگنمایی ضعف ها و کوچک شمردن اقدامات و نقاط قوت را نقش برآب خواهند کرد.

با دستور وزیر کشور؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

در نهایت و با رای مردم ۲۹۰ نماینده راهی خانه ملت می شوند و ۸۸ نماینده نیز به مجلس خبرگان رهبری راه می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha