۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85403512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحقق تحول با حضور آگاهانه

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85403512
عاطفه جوادی
تحقق تحول با حضور آگاهانه

اهواز - ایرنا - در یازدهمین روز از اسفند ۱۴۰۲ مردم شهرهای مختلف خوزستان با حضور حداکثری خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری پای صندوق رای آمدند تا با خلق حماسه آگاهانه خود تحقق تحول را رقم بزنند.

به گزارش ایرنا مردم‌سالاری دینی از جمله مواردی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با تلاش امامین انقلاب و مردم به خوبی تحقق یافته و خود را در جلوه‌های مختلفی که یکی از آن‌ها انتخابات است نشان داده است در طول ۴۵ سال گذشته نمود واضح این مردم سالاری در انتخابات ادوار مختلف خود را به خوبی نمایان ساخته است.

استمرار مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی و حضور آگاهانه و متعهدانه مردم در دوره‌ها و برهه‌های مختلف موجب شده تا دشمنان توطئه‌چین و خبیث به طرق مختلف دست به دامان دسیسه‌هایی شوند تا مردم را از حضور و مشارکت فعال در رویدادهای مختلف از جمله انتخابات، که هدف اساسی نقشه‌های شوم معاندین نظام است، بازدارند.

مردم بصیر، آگاهی و اطلاع کامل دارند که ایران اسلامی در مقطع کنونی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از خطوط قرمز نظام سلطه عبور کرده و به اقتدار و عزت واقعی خود دست یافته است از این رو با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی با حضور فعالانه خود در صحنه‌های مختلف از اقتدار کشور حفاظت می‌کنند.

تحقق تحول با حضور آگاهانه

با این حال تریبون‌های نفاق پراکنی و آلوده به جهل دشمنان ایران اسلامی، با وجود آنکه مردم بارها و بارها دست رد بر سینه‌شان زده خاموش نمی‌شود و همچنان بر طبل ایران ستیزی می‌کوبد تا حتی اگر شده یک نفر را از مسیر انتخابات مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام خمینی(ره) عصاره فضایل ملت است، منحرف کنند.

مردم غیور استان خوزستان روز جمعه در سراسر این استان زرخیز پای صندوق‌های رای رفتند و آرای خود را در صندوق‌های رای جای جای استان ریختند.

حامد شفیعی جوان ۲۲ ساله در یکی از شعب اخذ رای اهواز به خبرنگار ایرنا می‌گوید: شاید به نظر برسد مشکلات اقتصادی مردم را گله‌مند کرده با این حال انتخاب نمایندگان مجلس به عنوان کسانی که در مسیر حرکت کشور نقش ویژه ای دارند برای مردم مهم است و امروز که پای صندوق رای آمدیم استقابل مردم را از نزدیک دیدیم.

وی ادامه می‌دهد: از نامزدهایی که به مجلس راه پیدا می‌کنند درخواست داریم برای مشکلات استان به ویژه بیکاری راهکار اساسی پیدا کنند و این حرف در حد یک شعار انتخاباتی باقی نمانند.

شریفه مرعشی ۴۵ ساله در مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: من هم مثل دیگر هموطنان کشورم دوست دارم نقشی در درست کردن این کشور داشته باشم و به نظر من شرکت در انتخابات این فرصت را برای من فراهم می‌کند.

سحر رحیمیان۳۴ ساله از اندیمشک می‌افزاید: انتخابات نشانه اقتدار کشور است و حضور نیافتن هر کدام از افراد این کشور در واقع زیر سوال بردن اقتدار کشور است برای همین ما با افتخار در انتخابات شرکت می‌کنیم تا به دشمنان ثابت کنیم این اقتدار روز به روز نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر خواهد شد.

تحقق تحول با حضور آگاهانه

میثم طهماسبی دیگر رای دهنده در شهرستان باغملک رای دادن را یک وظیفه ملی، شرعی و عقلی عنوان می‌کند و می‌افزاید: اگر امروز افرادی تصمیم گرفته‌اند در انتخابات شرکت نکنند باید بدانند که نه تنها هیچ نقشی در اتفاقات کشور خود ندارند بلکه این فرصت را به دیگران می‌دهند تا به جای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی می‌گوید: اینکه فردی تصمیم گیری برای آینده خود را بدون هیچگونه دلیلی به دیگران واگذار کند به نوعی نشانه نداشنتن استقلال است.

مهدیس اسدی‌‎‌نژاد ۱۹ ساله از دزفول می‌گوید: من برای نخستین بار رای می‌دهم و احساس بسیار خوبی نسبت به این اتفاق دارم. امیدوارم کسانی که امروز در برگه رای می‎نویسم بتواند شعارهای خود را به صورت واقعی عملی کند و مشکلات مردم را تا حد امکان کمتر کند.

رامین بنی‌عگبه رای دهنده اهوازی نیز می‌گوید : من برای رای دادن خیلی مردد بودم و تصمیم نداشتم در انتخابات شرکت کنم اما پس از شنیدن صحبت‌های برخی نامزدها و مطالعه برنامه‌های آنها، تصمیم گرفتم تا حداقل بتوانم فرصت را برای فردی که موافق با اندیشه‌های او هستم فراهم کنم.

تحقق تحول با حضور آگاهانه

وی خاطرنشان کرد: اگر نامزدهای انتخاباتی که در یک هفته اخیر شعارهای مختلفی دادند به مجلس راه پیدا کنند اما وعده های خودشان را فراموش کنند نه تنها یک صندلی مجلس را پر کرده‌اند بلکه دید مردم نسبت به مجلس را نیز خراب می‌کنند برای همین از آن‌های میخواهیم نسبت به مشکلات حوزه انتخابیه خود نهایت پیگیری و تلاش را داشته باشند.

به گزارش ایرنا فرآیند رای گیری در سه هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت هشت صبح شروع شده است، اسامی و کد نامزدها به تفکیک هر یک از ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در شعب اخذ رای نصب شده است. بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.

از مجموع سه هزار و ۵٣٣ شعبه اخذ رای در استان، ٩٠٠ شعبه سیار برای رای گیری در مناطق عشایری و سخت گذر استان آماده شده است.

زمان رای گیری تا ساعت ۱۸ امروز تعیین شده است اما درصورت نیاز افزایش خواهد یافت.

خوزستان دارای ١٨ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha