۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85403517
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حدود ۶.۵ تن موادمخدر امسال در همدان کشف شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85403517
حدود ۶.۵ تن موادمخدر امسال در همدان کشف شد

همدان- ایرنا- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۶ تن و ۴۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر ۱۱ ماهه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

سرهنگ عباس عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش سطح کشت خشخاش و مواد مخدر از سوی طالبان و جانفشانی مرزبانان فراجا در کنترل شدید مرزها به منظور پیشگیری از ورود موادمخدر به کشور از مهم‌ترین عوامل افزایش نیافتن میزان کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر همدان و سایر استان‌ها است.

وی اضافه کرد: علاوه بر انسداد مرزها، برخورد با سرشبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر موجب شده که شاهد جابجایی موادمخدر با اوزان بالا نباشیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان توضیح داد: قاچاقچیان سابقه دار سعی در انتقال محموله‌های بیش از ۱۰۰ کیلوگرم دارند اما افراد نوظهور و جدید، قاچاق موادمخدر را ابتدا از ۲ تا ۱۰ آغاز می‌کنند بنابراین با دستگیری و زندانی کردن سرشبکه باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر میزان کشفیات پلیس نیز کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی گرانی موادمخدر را از دیگر علل کاهش کشفیات دانست و گفت: همچنین نرخ موادمخدر صنعتی ۲ برابر افزایش داشته است

وی با بیان اینکه گرانی موادمخدر موجب کاهش حجم قاچاق کالا شده اظهار کرد: با وجود افزایش ۲۳ درصدی عملیات‌های پلیسی اما حجم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری افزایشی نداشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: میزان دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر در ۱۱ ماهه امسال با ۱۲ درصد افزایش به سه هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.

سرهنگ عزیزی افزود: ۹ هزار و ۸۰۰ معتاد، نگهدارنده و مصرف کننده مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه دستگیر شدند که در این زمینه هم شاهد افزایش ۲۷ درصدی دستگیر شدگان هستیم.

وی گفت: ۴۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر ۱۱ ماهه امسال منهدم شدند که ۱۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته فزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: ۱۲ هزار و ۱۵۹ عملیات پلیسی شامل کنترل مسیرهای ارتباطی ، شناسایی خانه‌های تیمی محل عرضه و تبادل و فروش موادمخدر، تعقیب و مراقبت، ایست و بازرسی اجرا شده است.

حدود ۶.۵ تن موادمخدر امسال در همدان کشف شد


سرهنگ عزیزی افزود: بیشتر عملیات های پلیس در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل صورت گرفته که این امر موید این است که عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر شبانه روز حتی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل برای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر مجاهدانه تلاش می‌کنند.

وی گفت: یک هزار و ۸۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده جمع آوری معتادان، برخورد با خرده فروشان، پاکسازی اطراف مراکز آموزشی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی از لوث معتادان و فروشندگان موادمخدر اجرا شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: عوامل این مجموعه با اجرای این عملیات‌ها موفق به توقیف ۱۷۸ دستگاه خودرو، ۶۷ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان و کشف ۷۰ هزار قرص موادمخدر شدند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: ۲۵ عملیات فرا استانی در فارس، خوزستان، قم و دیگر استان‌ها توسط پلیس مبارزه با موادمخدر این استان انجام شده که نتیجه آن کشف یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر بوده است.

وی بیان کرد: درصد بالایی از قاچاقچیان برای چندمین بار دستگیر می‌شوند یعنی پس از تحمل دوران حبس و آزادی از زندان دوباره به چرخه قاچاق موادمخدر برمی گردند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته درصد بالایی از قاچاقچیان عمده، کلان، غیربومی و خرده فروشان بومی هستند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه سن اعتیاد رو به کاهش است اضافه کرد: چنانچه در سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی از گرایش فرزندان به مصرف دخانیات و اعتیاد جلوگیری شود در سنین بالاتر احتمال گرایش آن‌ها به سمت موادمخدر کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی افزود: مصرف سیگار اولین گام به سمت اعتیاد است سپس نوجوانان به سمت مصرف گُل، حشیش و ماریجوانا می‌روند در عین حال گروه همسالان بیشترین نقش را در اعتیاد افراد دارند.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل اعتیاد افراد، تبلیغات سوء مصرف برخی از قرص‌ها برای تناسب اندام و لاغری در شبکه‌های اجتماعی است در حالیکه یکی از ترکیبات این قرص موادمخدر است.

وی افزود: افراد سودجو برای کسب سود با شیوه‌های مختلف اقدام به تبلیغ این قبیل قرص‌ها کرده و افراد به ویژه بانوان با مصرف این قرص‌ها به مرور معتاد می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha