۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85403621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار کرمان: رصد آنلاین صندوق‌های رای انجام می‌شود

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان به ایجاد مرکز مانیتورینگ انتخابات در استان و رصد آنلاین صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: این مرکز مانیتورینگ در کشور هم راه‌اندازی شده و صندوق‌های سراسر کشور رصد می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بیش از ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ واجد شرایط رای دادن در استان کرمان داریم، گفت: رای‌اولی‌ها هم برای مشارکت در سرنوشت کشور و انداختن رای به صندوق ها انگیزه دارند.

وی افزود: صندوق‌های اخذ رای در سراسر استان کرمان فعال است و امیدواریم در مشارکت بالای مردم هم در این دوره انتخابات، رکوردزنی داشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه شعبه اخذ رای در گلزار شهدای کرمان دایر شده که این شعبه با توجه به محوریت وجود مزار سپهبد شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مورد توجه قرار دارد، افزود: بنده نیز برای عرض ادب، زیارت و سرکشی از این شعبه، رای خود را در این مکان به صندوق انداختم.

وی با اشاره به سرمای گلزار شهدای کرمان تصریح کرد: صف رای‌دهندگان در این شعبه از لحظات اولیه تشکیل شده و صندوق‌های اخذ رای فعال است.

فداکار با اشاره به اینکه دست‌ اندرکاران برگزاری انتخابات برای ایجاد زیرساخت‌های موجود برای برگزاری شایسته تلاش کردند، افزود: رسانه‌ های استان نیز فضای انتخابات را پوشش می‌دهند که از همه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه نخستین رای‌ خود را در سن ۱۵ سالگی به صندوق انداخته است، گفت: سال ۶۰ برای اولین‌ مرتبه رای دادم که حس خوبی بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه چهار هزار خودرو برای برگزاری انتخابات به‌ خدمت گرفته شده است، تصریح کرد: ارسال ۹۲ صندوق‌ اخذ رای به مناطق سخت گذر انجام شده است.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز در استان کرمان شروع شد.

استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha