هشدار دادستان: اظهارنظر زودهنگام از نتایج انتخابات در یزد ممنوع

یزد- ایرنا - دادستان یزد با اشاره به برخی گمانه زنی فعالان عرضه رسانه و فضای مجازی از نتایج انتخابات در ساعات پایان رأی گیری گفت: فعالان این عرضه از اعلام نتایج زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش ایرنا "محمدرضا حدادزاده" روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: برخی کانال‌های خبری در فضای مجازی نسبت به گمانه زنی اقدام می‌کنند که شرایط نامناسبی ایجاد می‌کند در حالی که دلیلی برای گمانه زنی وجود ندارد و نتیجه بعد از پایان رأی گیری و اتمام شمارش دقیق مشخص می‌شود.

وی با بابیان اینکه این موضوع به ویژه درحوزه‌های مشترک چند شهرستان حائز اهمیت بسیار است اظهار کرد: تحلیل‌های میدانی برای اعلام نتایج انتخابات تخلف است و ستاد پیشگیری از وقوع جرم هم بر این موضوع تاکید دارد.

تشکیل پنج پرونده تخلفات تبلیغاتی در یزد

دادستان یزد درباره تخلفات انتخابات قبل از زمان برگزاری به تشکیل پنج پرونده مربوط به تخلفات تبلیغاتی و اتهام زنی اشاره کرد و افزود: در روز برگزاری انتخابات تاکنون تخلفی گزارش نشده است و امیدواریم تا هنگام شمارش و اعلام نتایج مشکلی نباشد و کاندیداها و هواداران تابع قانون باشند و اگر گلایه‌ای داشتند حتماً به عوامل اجرایی و نظارتی که در محل صندوق‌ها و سپس در فرمانداری‌ها مستقر هستند، مراجعه کنند.

حدادزاده تصریح کرد: ستاد رسیدگی و پیشگیری از تخلفات به ریاست رئیس کل دادگستری موارد را رصد و از طریق ضابطین پیگیری می‌کند و کمیته فضای مجازی نیز متشکل از دستگاه‌های قضا و دستگاه‌های نظارتی در حال فعالیت هستند که تخلفی رخ ندهد.

وی ادامه داد: هر تبلیغاتی در روز رأی گیری و حضور نامزدها و هواداران آنها در محل اخذ رأی و هدایت انتخاب رأی دهندگان جرم محسوب شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عوامل برگزاری و نظارت بر روند اجرای انتخابات باید مراقب باشند که تلاش برای تشخیص رأی افراد تخلف است و به ویژه در مراکز تجمیعی نباید اقدامی برای ترغیب به رأی دادن به فرد خاصی از سوی آنها صورت گیرد و افراد یا بر اساس شناخت و یا بر اساس لیستی که توسط فرمانداری‌ها در کنار صندوق‌های اخذ رأی نصب شده است، رأی بدهند.

وی تاکید کرد: حتی اگر شهروندان از این عوامل اجرایی و نظارت برای انتخاب نامزد سوال کنند، حق مداخله ندارد و باید توصیه کنند که مطابق لیست کنار صندوق‌ها در انتخابات مجلس و خبرگان رأی دهد.

۸۶۷ شعبه اخذ در سراسر استان یزد برای رای گیری آماده شده است.

۳۶۳ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۲۴۴ نفر تایید صلاحیت شدند، تعدادی انصراف داده اند و در حال حاضر۱۷۲ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

۱۸۵ شعبه سیار و ۶۸۲ شعبه ثابت در استان با بیش از ۱۴ هزار ناظر در انتخابات شامل؛ مجری انتخابات، نیروی خدماتی، بازرسان در سطوح‌های مختلف برای رای گیری در چهار حوزه انتخابیه در ۱۲ شهرستان همکاری دارند.

در حوزه اردکان ۲۲ داوطلب، تفت و میبد ۳۸ داوطلب، مروست، بافق ابرکوه و مهریز ۳۶ داوطلب و یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ۷۶ داوطلب در انتخابات ۱۱ اسفند باهم رقابت می‌کنند.

استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است همچنین سه نامزد برای مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شدند که یک نفر به این مجلس راه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha