دادستان یزد: از تحلیل انتخابات قبل از اعلام نتیجه خودداری شود

یزد- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: باید از تحلیل قبل از اعلام نتیجه انتخابات قطعی خودداری کرد و قاعدتاً پس از برگزاری انتخابات، عمده تخلف مربوط به اعلام پیروزی زود هنگام در انتخابات و همچنین تشکیک در صحت انتخابات است که ستاد رسیدگی به تخلفات به آن رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا " محمدرضا حدادزاده " عصر جمعه در محل ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: همچنین باید از هر گونه اعلام مسائل شبهه‌دار، میزان تعرفه‌ها، تشکیک در صحت و سلامت انتخابات خودداری شود ضمن اینکه نتایج انتخابات بعد از اتمام رأی‌گیری توسط وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی اظهارکرد: ناظران شورای نگهبان و هیأت‌های اجرایی در شعب اخذ رأی حضور و بر فرایند اجرا و برگزاری انتخابات نظارت دارند و اگر تخلفی در شعب اخذ رأی رخ داد نمایندگان کاندیداها می‌توانند به ناظران شورای نگهبان اطلاع دهند.

حدادزاده تصریح کرد: از هواداران کاندیداها هم می‌خواهیم پس از انتخابات نیز آرامش خود را حفظ کنند و مراقبت کنند تا شاهد جرم و تخلفی نباشیم.

حدادزاده با اشاره به رصد و رسیدگی به تخلفات جزئی قبل و در حین انتخابات توسط مراجع قضایی گفت: خوشبختانه تاکنون تخلف عمده‌ای از سوی شعب اخذ رای گزارش نشده و امیدواریم در ساعات آینده نیز شاهد برگزاری انتخابات با آرامش و رعایت قوانین انتخاباتی در سطح استان باشیم.

وی تصریح کرد: در صورت هر گونه تخلف و کاستی در شعب اخذ رای باید موارد به نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ گزارش شود تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان استان یزد ، مهمترین تخلف پس از فرایند اخذ رای را اعلام زودهنگام آراء ذکر کرد و گفت: این اظهارنظرها تخلف است و توسط مراجع قضایی پیگیری و رسیدگی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha