گروه‌های فلسطینی در بیانیه ی مشترک جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

تهران- ایرنا- شرکت‌کنندگان در نشست گروه‌های فلسطینی که در مسکو برگزار شد، در بیانیه مشترکی خشونت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و تلاش‌ها برای اخراج مردم غزه از سرزمین‌شان را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های فلسطینی پس از مذاکرات دو روزه که در فضایی سازنده و دوستانه برگزار شد، بیانیه پایانی مشترکی منتشر کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: شرکت‌کنندگان در این نشست خشونت علیه غیرنظامیان در نوار غزه و سایر سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرده و خواستار ارائه کمک‌های ضروری انساندوستانه به فلسطینی‌ها شدند.

گروه‌های فلسطینی همچنین در سند نهایی بیانیه خود تاکید کردند که تلاش برای اخراج مردم فلسطین از سرزمین‌شان و جدا کردن غزه از سرزمین‌های فلسطینی غیرقابل قبول است.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس در دیداری درباره جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و آزادی اسرایی که در اختیار حماس است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش تاس، نمایندگان بیش از ۱۰ سازمان فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و فتح برای حضور در این نشست در مسکو حاضر شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز حملات اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۳۵ نفر رسیده است و ۷۰ هزار و ۴۵۷ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha