۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85405106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند مصرف گاز در خراسان شمالی کاهشی شد

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85405106
روند مصرف گاز در خراسان شمالی کاهشی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه روند مصرف گاز در بخش خانگی این استان کاهشی شد گفت: ۲۴ ساعت گذشته شهروندان این خطه ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار متر مکعب گاز سوزاندند.

سیدمحمود هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی این استان به نسبت ۲۴ ساعت ماقبل آن ۱۰۹ هزار متر مکعب صرفه جویی داشتند.

وی افزود: کاهش مصرف گاز در بخش خانگی در حالی است که گاز صنایع، واحد های تولیدی بزرگ و جایگاه های سوخت سی ان جی قطع است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امروز نیز برای مدیریت مصرف گاز؛ فعالیت ادارات و سازمان ها با ۲ ساعت تاخیر برگزار شد و همچنین مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعطیل اعلام و فعالیت آنان در بستر فضای مجازی انجام می شود.

وی تصریح کرد: مصرف گاز در استان با ورود جبهه هوای سرد از ابتدای هفته گذشته روند افزایشی بود تمامی گاز استان تنها در اختیار بخش خانگی و تجاری قرار گرفت.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از ادارات، سازمان های خدمات رسان، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، مغازه ها و فروشگاه ها خواست تا صرفه جویی کنند.

وی تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی نیز باید دمای رفاه که ۱۸ درجه سانتیگراد است را رعایت کنند، از خانواده ها می خواهیم که با پتوهای ضخیم پنجره ها و درهای وردی را بپوشانند و از ورود هوای سرد به منزل جلوگیری کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از روز شنبه هفته گذشته سامانه بارشی در این استان آغاز و ورود این سامانه باعث کاهش دمای محسوس در استان شد و حتی دمای هوا در مناطق کوهستانی به منفی ۱۲ درجه سانتیگراد نیز رسید و این سامانه سرد تا روز یکشنبه هفته‌ جاری نیز در استان ماندگار است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha