۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85400731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشترکان خراسان شمالی هفت میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب گاز سوزاندند

بجنورد- ایرنا- معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان خانگی این استان در ۲۴ ساعت گذشته هفت میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب گاز سوزاندند و تاکنون با مدیریت صحیح مشکل افت فشار گاز رفع شده است.

حسن افتخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه در این بازه زمانی گاز جایگاه های سوخت سی ان جی و تعدادی از ادارات قطع شد ولی همچنان مصرف سوخت نسبت به ۲۴ ساعت قبل آن ۱۵۰ هزار متر مکعب بیشتر سوزانده شد.

به گفته وی؛ محدویت های اعمال شده در ادارات، صنایع و سی ان جی ها موجب انتقال حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز به بخش خانگی و تجاری شد.

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مصرف گاز در استان با ورود جبهه هوای سرد از ابتدای هفته تاکنون روند افزایشی داشت و در ۲۴ ساعت گذشته تمامی گاز استان تنها در اختیار بخش خانگی و تجاری قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ادارات، سازمان های خدمات رسان، مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، مغازه ها و فروشگاه ها خواست تا صرفه جویی کنند.

افتخاری تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی نیز باید دمای رفاه که ۱۸ درجه سانتیگراد است را رعایت کنند، از خانواده ها می خواهیم که با پتوهای ضخیم پنجره ها و درهای وردی را بپوشانند و از ورود هوای سرد به منزل جلوگیری کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از روز شنبه سامانه بارشی در این استان آغاز و ورود این سامانه باعث کاهش دمای محسوس در استان شد و حتی دمای هوا در مناطق کوهستانی به منفی ۱۲ درجه سانتیگراد نیز رسید و این سامانه سرد تا روز یکشنبه هفته‌ آینده نیز در استان ماندگار است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha