مطبوعات ترکیه از احتمال دیدار اردوغان با اسد در مسکو خبر دادند

دمشق- ایرنا - رسانه‌های ترکیه از احتمال دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه با بشار اسد همتای سوری خود در آینده نزدیک در شهر مسکو پایتخت روسیه خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه ترکیه‌ای «ایدنلیک» در این باره نوشت: صفحه جدیدی در روابط میان ترکیه و سوریه گشوده خواهد شد. وزارت خارجه ترکیه نشست‌هایی در خصوص موضوعات سیاسی و دیپلماتیک در سمینار دیپلماتیک آنتالیا برگزار می‌کند.

وی افزود: ترکیه پشت پرده تلاش می‌کند از طریق کانال‌های دیپلماتیک مشکلات دیگر را با گام‌های جدی حل کند. به زودی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به ترکیه می‌آید و بر اساس نتایج به دست آمده در آن، موعد برگزاری نشست میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد در مسکو تعیین خواهد شد.

برپایه این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پنج سپتامبر گذشته (۱۴ شهریور) گفته بود که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دور گام‌های برداشته شده در چارچوب فرمول ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در زمینه عادی سازی روابط بین آنکارا و دمشق را پیگیری می‌کند.

دولت سوریه "خروج نیروهای اشغالگر ترکیه از شمال سوریه و پایان دادن آنکارا به حمایت از تروریست ها را مقدمه ای برای روند عادی سازی روابط با آنکارا" دانسته و اعلام کرده است که در سایه "تداوم این اشغالگری نمی توان از عادی سازی سخن گفت".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha