حدود ۴۴ درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند

ساری- ایرنا- رییس ستاد انتخابات مازندران گفت که طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود یک میلیون و۸۰ هزار و۸۱۵ نفر برابر با ۴۳.۵ درصد از واجدان شرایط رای استان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مازندران روز گذشته در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آراءِ خود را در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی شامل ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار به صندوق‌های انتخابات انداختند.

طبق آمار رسمی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی بودند.

در انتخابات مجلس یازدهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز که ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار مازندرانی واجد شرایط حضور در انتخابات بودند که ۴۵.۶۵ درصد مشارکت توسط مازنی‌ها ثبت شد و این استان در جدول تفکیک استانی مشارکت انتخاباتی روی پله هجدهم قرار گرفت.

قاسم عزیز زاده گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن قدردانی از حضور مردم، افزود :با توجه به پیش بینی های نادرستی که عده ای از دشمنان داشتند و مشارکت را بسیار کمتر اعلام کرده بودند، حضور مردم استان در انتخابات روز گذشته با همه مشکلات تقریبا خوب بود.

وی با اظهار این که مردم فهیم و آگاه مازندران همانند گذشته حماسه دیگری خلق کردند، تصریح کرد: مردم مازندران برگ دیگری از تقویم سیاسی استان را امروز ثبت کردند که به سهم خودم از این بصیرت و حضور معنادار مردم عزیزمان با وجود این‌که همه دشمنان ما بمباران تبلیغاتی علیه انتخابات داشتند قدردانی کنم. مردم ما با حضور پرشور پرشعورشان بار دیگر توانستند اهداف دشمنان را خنثی کنند و با این مشارکت خوب‌شان با رهبر انقلاب بیعت کردند.

داده‌های انتخاباتی دریافت شده از ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران توسط خبرنگاران ایرنا در سراسر این استان نشان می‌دهد که انتخابات در یک حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد، برای نخستین بار یک زن از مازندران به مجلس راه یافت، پنج نماینده مجلس یازدهم به مجلس دوازدهم راه یافتند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از حضور در مجلس خبرگان بازماند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که دیروز همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار شد با آراءِ مردم این استان در برخی حوزه‌ها نتایج قابل توجهی داشت. طبق اعلام ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران به جز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه دیگر نمایندگان مشخص شدند.

در این هشت حوزه انتخابیه‌ که نتایج آرا مشخص شده است پنج نماینده مجلس یازدهم شامل غلامرضا شریعتی، علی بابایی کارنامی، علی‌اصغر باقرزاده، رضا حاجی‌پور و سید شمس‌الدین حسینی توانستند کرسی خود را در مجلس دوازدهم حفظ کنند.

نکته قابل توجه این‌که با رأی مردم ساری و میاندورود برای نخستین بار یک زن از مازندران راهی مجلس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha