تحقیق آلمان درباره مکالمه لو رفته در خصوص حمله به پل کریمه

تهران-ایرنا- آلمان در مورد مکالمه ضبط شده مقام‌‎های ارشد نظامی این کشور که درباره حملات به پل کریمه صحبت می‌کنند و در رسانه‌های روسی منتشر شده است، تحقیق می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آلمان امروز (شنبه) اعلام کرد که نمی‌تواند صحت این مکالمه ضبط شده را تایید کند، اما اداره فدرال «سرویس ضد جاسوسی نظامی» [آلمان] در حال بررسی این موضوع است و تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این گفت‌وگوی ضبط شده مقام‌های بلند مرتبه نظامی آلمان در مورد موضوعات امنیتی روسیه و اوکراین، باعث نگرانی در مورد جاسوسی در آلمان و درخواست شفاف‌سازی از روسیه شده است.

به نوشته رویترز، این مقام‌های آلمانی در این مکالمه ۳۸ دقیقه‌ای، در مورد تحویل «احتمالی» موشک‌های تاروس به کی‌یف صحبت می‌کنند، که اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکنون به طور علنی این موضوع را رد کرده است. آنها همچنین در مورد آموزش سربازان اوکراینی و اهداف نظامی احتمالی صحبت می‌کنند.

از سوی دیگر، رودریش کیزوتر یکی از اعضای پارلمان آلمان به روزنامه «هاندلسبلات» گفت که این گزارش‌ها را معتبر می‌داند.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبری «راشاتودی» اولین کسی بود که متن مذاکرات چهار نماینده «بوندس‌وار» (ارتش آلمان) را درباره حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های کروز «تاروس» در روز جمعه منتشر کرد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که شولتس گفت که ناتو در مناقشه اوکراین شرکت نمی‌کند و نخواهد کرد، فایل صوتی بسیار جالبی توسط دوستان یونیفرم‌پوش (نظامی) به من منتقل شد.

این فعال رسانه‌ای روسیه با بیان اینکه قصد انتشار این فایل صوتی را دارد،‌ گفت:‌ در این گفت و شنود، افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می‌کنند.

به گفته وی، در این نوارصوتی افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی به طور مستقیم در درگیری دخالت داشته‌اند.

این در حالی است که اولاف شولتس پیش از این در پیامی تصویری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته بود: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: ما خواستار توضیح از آلمان هستیم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع گفت: انتشار فایل گفت‌وگو بین افسران آلمانی شگفت‌انگیز است، اما فدراسیون روسیه به طور قطع از فعالیت‌های نظامی ناتو در اوکراین اطلاع دارد.

۱۶ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha