استاندار تهران: عده‌ای در خارج می‌خواستند فضای سیاسی کشور را نا امن جلوه دهند

تهران‌ بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: از مدت‌ها قبل افرادی در خارج می‌خواستند فضای سیاسی کشور را نا امن جلوه دهند و از طریق رسانه‌ها در حال سم پاشی بودند.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری شنبه شب در خصوص آخرین وضعیت انتخابات اظهار کرد: آنها فکر می‌کردند، می‌توانند در انتخابات تاثیر گذار باشند و به دنبال عدم مشارکت مردم بودند که به لطف خدا و همت مردم، تا این لحظه تمام توطئه های دشمن خنثی شد.

به گفته وی، در انتخابات روز گذشته شاهد آرامش و آسایش و تامین امنیت مردم بودیم تا با آرامش پای صندوق‌های رای بیایند.

وی ادامه داد: البته با عملیات روانی شدید دشمنان مواجه بودیم که ذهن‌ها را مخدوش کنند اما دیدیم که در فضایی امن انتخابات برگزار شد.

فخاری گفت: امسال با تجارب گذشته توزیع صندوق‌ها بر اساس توزیع جمعیت انجام و تعداد آنها تعدیل شد و پوشش کامل را داشتیم ضمن اینکه ۳۰۰ صندوق سیار در تهران در نظر گرفته بودیم.

استاندار تهران با بیان اینکه ۲ راهبرد سلامت و امنیت پوشیده اما دو راهبرد مشارکت و رقابت آشکار است، افزود: در این دوره رقابت برای ابراز نقطه نظرات کاندیداها بود و کنشگری اجتماع ایجاد شد.

وی اضافه کرد: امسال پرشورترین جریان مردمی را رای اولی‌ها را داشتند، آنها حس می‌کنند به بلوغ سیاسی رسیده‌اند، نقش آنان برای اولین آزمون سیاسی چشمگیر بود.

فخاری در مورد رقابت احزاب در انتخابات گفت: موضوع فهرستی بودن لیست کاندیداها یک ابزار و روش کار است.

وی ادامه داد: معمولا جهت گیری های ذهنی و سازمانی کمک به تهیه لیست می‌کند و این خصوصیتی است که تنوع افراد را نشان می‌دهد، انتخاب مردم هم به صورت لیست و هم مستقل بود و مردم با توجه به شناخت افراد را انتخاب کردند و نگاه مردم لیستی نبوده است.

فخاری یادآور شد: در استان تهران سه هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب نهایی، ۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای و ۱۳ هزار صندوق داشتیم که در استان توزیع شده بود.

استاندار تهران تاکید کرد: فقط پنج هزار شعبه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که بزرگترین حوزه در سطح کشور با عوامل اجرایی حدود ۱۴۰ هزار نفر بود که از همه این افراد قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شمارش آرای حوزه انتخابیه تهران هنوز تمام نشده است، گفت: طبق قانون اگر رای اخذ شده کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از ۲۰ درصد باشد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و این احتمال برای این حوزه انتخابیه وجود دارد.

فخاری از عزیزان فراجا به عنوان پیش قراولان تامین امنیت و بسیجیان سپاه پاسداران و ارتش که مرزداران اصلی در زمین و هوا و سربازان گمنام امام زمان که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

 وی افزود: همه ایرانیان مشتاق پیشرفت کشور هستند، نقش مجلس شورای اسلامی برای تامین راهبردها بی بدیل است و ریل گذاری توسط مجلس است و مردم به این موضوع توجه دارند، برخی به سلایق داوطلبان توجه دارند و ممکن است این سلایق را نپذیرنذ و به همین دلیل شرکت نمی‌کنند.

 وی ادامه داد: آنچه مردم اراده کردند با جریان‌های مختلف در صحنه حاضر شدند تا نفراتی که نظراتشان را تامین کنند، انتخاب کنند.

به گفته وی، همه ایرانیان برای عزت کشور کنار هم هستند و به دنیا این موضوع ثابت شده است.

فخاری گفت: هر کسی بر اساس یافته‌های درونی خود را عرضه می‌کند، کسانی که داوطلب نمایندگی هستند باید خود را در بوته آزمایش ببینند و توجه شان را به قول‌هایی که به مردم داده‌اند، بدهند و مردم از نمایندگان تا پایان زمان مسوولیت مطالبه داشته باشند.

 وی یادآور شد: زنجیره بین مردم و نمایندگان باید در طول چهار سال خدمت متصل باشد تا تقاضای مردم و اجرای قوانین و حسن اجرای قوانین صورت بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: مردم ما با بینش و بصیرت نشان دادند که چه می خواهند و نقش آفریی کردند و باید دست ملت را بوسید.

فخاری افزود: مردم با بصیرت و اراده پای صندوق آمدند، آنها خود را متعهد می‌دانند، چرا که سطح بینش مردم بالاست و در سطح بین ملی و المللی باید به آنان احسنت گفت.

وی ادامه داد: مشارکت مردم ما بی نظیر است هر چند شاید دیگران این موضوعات را کتمان کنند، در این فاصله زمانی یکسال اخیر فقط شاهد سم پاشی از سوی دشمنان بودیم، اما دیدیم که مردم آمدند و  از ارزش‌ها دفاع کردند، این ملت در دنیا کم است سطح مشارکت در مدعیان دموکراسی و آزادی با ملت ما قابل مقایسه نیست.

به گفته وی، شاهد تحول اساسی و بنیادین در کنشگری جوانان هستیم، که قابل توجه است و مسوولین باید به جوانان پاسخگو باشند، این نسل برازنده جمهوری اسلامی است، آنان با هدف همه را به حرکت در می‌آورند.

استاندار تهران گفت: از همه دست اندرکاران امر انتخابات، از صبوری مسوولان برای امر هدایت عوامل اجرایی جهت اجرای انتخابات و بطور خاص از ارشادهای مقام معظم رهبری کمال تقدیر و تشکر را دارم و در نهایت دست مردم را برای این کار بزرگ و مشارکت خوب می‌بوسم و اعلام می‌کنم  افتخار من است که خدمتگزار مردم هستم.

به گزارش ایرنا، فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌ بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha