۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85406331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشخیص کیفیت چوب ترموود

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85406331
تشخیص کیفیت چوب ترموود

آگاهی از نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود مانند بررسی ظاهر، رنگ، گواهینامه کیفیت و ... بسیار مهم است. برای شناخت نکات بیشتر، کلیک کنید.

بررسی نکات کیفیت تشخیص کیفیت چوب ترموود بسیار ضروری است

یکی از بهترین متریال‌هایی که بسیار پرکاربرد بوده و در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترموود نام دارد. مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه فروش و اجرای این متریال چوبی پرطرف‌دار فعالیت دارند. از طرفی بسیاری از مردم نیز برای خرید ترموود اقدام می‌کنند. اما موضوعی که دراین‌بین باید توجه بسیار زیادی به آن داشت، کیفیت ترموود است. ممکن است شما با خرید ترموودهای بی‌کیفیت نه‌تنها به نتیجه دلخواه خود نرسید، بلکه برای تعویض آن و انجام هزینه‌های مجدد اقدام کنید. ازاین‌رو قصد داریم در این مطلب شما را با مهم‌ترین نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود آشنا کنیم.

ترموود چیست و استفاده از نوع باکیفیت آن چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص بهترین روش و نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود توضیح دهیم، باید بدانیم که چوب ترموود چیست و چه مزایایی دارد. ترموود (Thermowood) نوعی چوب است که خصوصیات شیمیایی و فیزیکی آن باتوجه‌به حرارت‌دهی با تغییر مواجه شده و بر اثر این پروسه مقاومت این چوب‌ها بالا رفته است.

در تولید این چوب‌ها، ترموود در بخار آب قرار می‌گیرد که طی این فرایند رطوبت این چوب به زیر 6 درصد می‌رسد. همین موضوع سبب می‌شود که ترموود در برابر رطوبت و عوامل طبیعی مانند باران یا برف مقاومت قابل‌توجهی داشته باشد.

ترموودها در موارد بسیار زیادی کاربرد دارند که برای مثال می‌توان به ساخت روف‌گاردن، نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی، آلاچیق، سونا، دکینگ استخر، درب و پنجره، سایه‌بان، راه‌پله، نرده، قرنیز و... اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از ترموودهای باکیفیت می‌تواند مزایای متعددی را برای شما به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین مزایای ترموود باکیفیت به شرح زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی
  • بادوام در برابر حشرات
  • طول عمر بالا
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی در پروسه تولید
  • کاربردهای متنوع
  • زیبایی منحصربه‌فرد
  • وزن مناسب
  • مقاومت عالی‌نسبت به عوامل محیطی
  • دوست‌دار محیط‌زیست
  • عایق صوتی و حرارت
  • بادوام در برابر ضربه و ...

ضرورت بررسی نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود پیش از خرید

بازار خرید و استفاده از ترموود این روزها پیشرفت چشمگیری داشته است. ازاین‌رو شاهد این هستیم که در طی چند سال گذشته در کنار ترموودهای باکیفیت و اصل، ترموودهای بی‌کیفیت و تقلبی نیز به فروش می‌رسند و مشتریان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع افراد بسیار زیادی که قصد خرید ترموود را دارند، در صدد راهی برای تشخیص کیفیت ترموودها هستند.

نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود متعدد هستند. برای این کار شما باید دقت خود را بالا ببرید و البته خرید خود را مجموعه‌ای مطمئن به انجام برسانید. این اقدام علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند، ترموود باکیفیتی را تهیه کنید، بلکه زیبایی محیط موردنظر شما را با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو خواهد کرد. در ادامه نگاهی به مهم‌ترین نکات تشخیص کیفیت چوب ترمووود می‌اندازیم.

توجه به گواهینامه کیفیت ترموود

ترموود یکی از محصولاتی است که پیش از واردشدن به بازار، باید استانداردهایی را اخذ کند. مهم‌ترین استانداردی که چوب‌های ترموود باید از آن برخوردار باشند، گواهینامه یا همان تأییدیه اتاق بازرگانی کشور به شمار می‌آید.

این گواهینامه شامل جزئیات متنوعی دررابطه‌با محصول تولید شده است که این جزئیات از میزان حرارت و دمای اعمال شده به چوب و نتیجه نهایی و خروجی آن تشکیل شده‌اند؛ بنابراین اگر ترموود موردنظر شما دارای گواهینامه کیفیت اتاق بازرگانی کشور است، می‌توانید با خیال راحت در خصوص کیفیت آن محصول، برای خرید آن اقدام کنید.

بررسی ظاهر و رنگ ترموود

ظاهر و رنگ چوب به طور مستقیم با میزان درجه حرارتی که در زمان تولید به چوب داده شده، وابسته است. به طور مثال، چوب ترموودی که مغز روشن دارد، به‌هیچ‌عنوان ترموود باکیفیتی نیست و یک چوب بی‌کیفیت به شمار می‌آید. این مورد یکی از اصلی‌ترین نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود است.

تشخیص کیفیت چوب ترموود

مرور گره‌های ترموود

ترموودهای که از درخت‌های مختلف کاج شمال اروپا و کشورهای اسکاندیناوی تولید شده‌اند، کیفیت بسیار بهتری در قیاس با سایر ترموودها دارند. اصلی‌ترین نشانه‌های این چوب‌ها؛ گره‌های پروانه‌ای بسیار مرتب آن‌ها است.

در واقع وجود چنین گره‌هایی نشان‌دهنده استحکام بالای چوب و همچنین تراکم بافت ترموود می‌باشد. چنین ترموودهایی از طول عمر بالایی برخوردار هستند و احتمال برآمدگی، پیچش، و ترک‌خوردگی در آن‌ها بسیار کم است.

توجه ویژه به عدم ترک‌خوردگی چوب ترمو

یکی از مهم‌ترین نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود توجه به وجود ترک‌خوردگی بر روی ترموود است. مشاهده هر نوع ترک‌خوردگی روی مقطع و سطح ترموود، خبر از کیفیت پایین چوب می‌دهد. ترموودهایی که در کارخانه‌های دارای مجوز استاندارد تولید می‌شوند، چنانچه از شکستگی یا ترک‌خوردگی برخوردار باشند، جدا خواهند شد.

نگاه بادقت به رگه‌های ترموود

ترموودهای تولیدشده از قسمت مرکزی درختان در قیاس با سایر ترموودها دارای کیفیت بیشتری هستند که با بررسی سر و ته الوارهای چوبی ترموود می‌توان این موضوع را تشخیص داد. توجه داشته باشید که در چقدر رگه‌های چوب ترموود بازتر باشند، یعنی ترموود موردنظر شما از بخش میانی چوب فاصله دارد. در زمان خرید ترموود توجه به این مورد را فراموش نکنید.

تشخیص کیفیت چوب ترموود

اعتبار مجموعه فروشنده از مهم‌ترین نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود

همان‌گونه که در این مطلب مشاهده کردید، بررسی نکات تشخیص کیفیت چوب ترموود توسط افراد مبتدی هم امکان‌پذیر است و برای این کار نیازی نیست که حتماً تخصص بالایی داشته باشید. علاوه بر موارد گفته شده، شما باید در خصوص مجموعه فروشنده و مجری ترموود نیز تحقیقاتی را انجام دهید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان آماده است که باکیفیت‌ترین چوب‌های ترموود را به فروش برساند و همچنین اجرای آن را نیز بر عهده بگیرد. مجموعه ما از ویژگی‌های متنوعی برخوردار است که برای مثال می‌توان به اجرای هزاران پروژه ترموود در سراسر کشور، قیمت مناسب فروش و نصب ترموود، بهره‌مندی از مجرب‌ترین نصاب‌ها، گارانتی کیفیت محصول، نصب اصولی و سریع و... اشاره کرد. شما می‌توانید برای خرید ترموودهای باکیفیت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرای این متریال توسط پارس آرای کوهستان، با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

خرید ترموودهای بی‌کیفیت چه معایبی را به همراه خواهد داشت؟

با خرید ترموود تقلبی علاوه بر مقاومت پایین، پوسیدگی به‌مرورزمان و طول عمر کم، شما را با هزینه‌های تعویض ترموود نیز همراه می‌کند.

رنگ یک چوب باکیفیت ترموود باید به چه شکل باشد؟

چوب‌های ترموود استاندارد و باکیفیت به طور معمول از رنگ قهوه‌ای تیره برخوردار هستند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha