۵۰۰ خانوار عشایری در قزوین از خدمات رایگان پزشکی برخوردار شدند

قزوین - ایرنا - رییس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: ۵۰۰ خانوار عشایر این استان در نیمه دوم سال جاری از خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی برخوردار شدند.

سعید ابیت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این خدمات رایگان که در قالب اردوهای پزشکی صورت می‌گیرد، به خانوارهای عشایری مستقر در مناطق صعب العبور ارایه شده است.

وی اضافه کرد: در راستای مصوبه هیات وزیران، در ارتباط با ارتقا سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی، این اداره با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بهزیستی به برگزاری اردوهای پزشکی در مناطق مختلف عشایری اقدام کرده است.

به گفته این مسوول، با حضور پزشکان متخصص، عمومی، دندانپزشک، ماما و مشاوران روانپزشکی انواع خدمات رایگان دارویی و مشاوره‌ به خانوارهای عشایری استان قزوین ارایه می‌شود.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به عشایر در قالب اردوهای جهادی و رایگان با هدف کمک به این جامعه همواره از سیاست‌های اصلی سازمان امور عشایر محسوب می‌شود که به عنوان یک برنامه مهم در استان‌ قزوین در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است ،‌استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha