۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85488347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصویب دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای عشایر از خدمات رییس جمهور شهید بود

قزوین - ایرنا - رییس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در دوره خدمت خود توجه ویژه‌ای به جامعه عشایری و برطرف کردن نیازها و محرومیت های آن‌ها داشت که نمونه بارز آن تصویب دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای برای گسترش خدمات این جامعه بود.

سعید ابیت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی عشایر دوران خوشی را سپری کردند که یکی از نتایج ملموس آن تصویب دستورالعمل ویژه ۱۰ ماده‌ای به منظور گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق عشایری است.

وی اضافه کرد: توزیع ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی، راه اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت، خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر، توزیع مدت دار نهاده های دامی از مهم ترین بندهای این دستورالعمل بود که برای جامعه عشایر اجرایی شد.

ابیت ادامه داد: عشایر استان قزوین همزمان با سفر پر برکت رییس جمهور به استان برای نخستین مرتبه از اعتبارات خاص سفر برخوردار شدند تصویب ۵۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی آب و راه نشان از همت دولت در ایجاد زیرساخت لازم برای جامعه عشایری بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: سال گذشته با تخصیص بخشی از این اعتبارات شاخص‌های اجرای طرح‌های عمرانی نسبت به ۶ سال گذشته در بسیاری از موارد بیشتر شد،‌ تا جایی که در بهسازی چشمه‌ها در مناطق عشایری ۱۰ درصد، انتقال آب ۲۵ درصد، ساخت آبشخور دام ۳۷ درصد و بهسازی ایل راه ۴۴ درصد بیشتر از ۶ سال گذشته اجرا شد.

ابیت خاطرنشان کرد: فعال سازی شورای شهرستانی و استانی برای عشایر، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و توزیع مدت دار جو تنها بخشی از اقدامات انجام یافته برای عشایر استان است که در سایه نگاه ویژه به عشایر عملیاتی شد.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین ضمن عرض تسلیت به جامعه ایران و به خصوص عشایر استان قزوین برای شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، اظهار امیدواری کرد که بذرهای کاشته شده دولت سیزدهم در افزایش تولید و ارتقا جایگاه عشایر متبلور شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha