۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85406762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت هنرمندان مطرح برای فرهنگ‌سازی کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان مطرح کشور و استان در راستای فرهنگ سازی کمک به زندانیان جرایم مالی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی جشن گلریزان در استان کردستان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را مستلزم تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه و مشارکت گسترده آحاد مردم دانست.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این نشست با اشاره به سنت حسنه کمک به همنوع، بیان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان نباید محدود به یک زمان خاص باشد بلکه باید این امر مهم در سال چندین بار تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی خواستار احیای سنت قرض الحسنه و ترویج هرچه بیشتر معروف درجامعه شد و افزود: حس نوعدوستی مردم کردستان همواره زبانزد است.

رئیس کل دادگستری کردستان هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۲ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با بدهی بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با همت ستاد دیه استان، کمکهای خیرین و نیکوکاران، گذشت شکات و آرا اعسار صادره از محاکم استان از زندانهای استان آزاد شده اند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال در جشن‌های گلریزان استان جمع آوری شد، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد در زندان‌های استان نیازمند کمکهای نوع دوستانه مردم استان هستند.

وی بر استفاده از ظرفیت علما، ماموستایان و متنفذین، نیکوکاران و خیرخواهان استان در راستای هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن گلریزان تاکید کرد.

در پایان این جلسه برنامه های پیشنهادی برای برگزاری جشن گلریزان رمضان ۱۴۰۳ بررسی شد و مصوباتی به تصویب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان و اعضا جلسه رسید.

جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha