۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85407464
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار منطقه یک: خطر ریزش در میدان تجریش رفع شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85407464
شهردار منطقه یک: خطر ریزش در میدان تجریش رفع شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک تهران گفت: خطر ریزش کانال مقصود بیک تجریش وجود داشت که با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مقاوم سازی انجام و خطر رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی صباغ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد ایمن سازی گردنه قوچک هم افزود: این مسیر از قدیم مشکلات فراوانی داشت چرا که دیواره‌ای برای آن احداث نشده بود به همین خاطر شاهد وقوع تصادفات رانندگی در این مسیر بودیم.

وی ادامه داد: با هدف ایمن سازی آن، ۲ هزار و ۵۰۰ متر از این مسیر در حوزه شهرداری منطقه یک و باقی در راهداری قرار دارد که ۸۰۰ عدد نیوجرسی برای ایمنی آن در نظر گرفته شد.

صباغ در خصوص وضعیت جمع آوری پسماند در منطقه اظهار کرد: سرما و گرما موجب شکستگی چهار هزار و ۵۰۰ مخزن پسماند در سطح منطقه شده بود که ۷۸ عدد آن طی یکسال با ۳۰ میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شد ضمن اینکه ۲۲۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در سطح منطقه مورد بازسازی قرار گرفت.

وی در مورد موضوع دیواره اتوبان صدر هم گفت که زیباسازی بدنه اتوبان را در دستور کار قرار دادیم و ۱۸ ایستگاه اتوبوس در محور صدر ساماندهی و یک هزار پروژکتور نیز برای روشن سازی مسیر نصب شد.

به گفته صباغ، برای روز چهارشنبه هفته جاری افتتاح ۱۳۷ پروژه شهری در منطقه یک را با اعتبار و هزینه‌ای بیش از ۴۹۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم که با حضور مدیران ارشد شهری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۳ پروژ عمرانی با بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است، افزود: فاز اول پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره با ۲۰۰ متر پیاده روسازی و کاشت فضای سبز و تکمیل روشنایی آن نیز آماده است و در سال آینده فاز ۲ آن تکمیل خواهد شد.

صباغ تاکید کرد: پروژه پل گل مریم در محله دارآباد که چند سالی متوقف مانده بود را نیز با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان انجام دادیم و اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: پروژه پل گل مریم در محله دارآباد که چند سالی متوقف مانده بود که با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان آماده افتتاح است ضمن اینکه دو پایانه تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی از جمله پایانه ارم با ۱۴ میلیارد تومان و پایانه تابناک با بیش از پنج میلیارد تومان مسقف سازی و محوطه سازی شدند.  

شهردار منطقه یک اضافه کرد: ایمن سازی و رفع مشکلات گردنه قوچک نیز در ۲۵۰۰ متری که در محدوده منطقه یک قرار دارد، انجام شده است.

به گفته وی، در بحث عمرانی همچنین از ۴۱ هزار تُن آسفالت ریزی در سال ۱۴۰۱ به ۷۸ هزار تُن افزایش یافت و در ۳۳۰ معبر منطقه روکش آسفالت و پنج هزار نقطه لکه گیری شد علاوه بر این حدود ۳۳ میلیارد تومان و به میزان ۴۸ هزارمتر مکعب، احداث دیواره حائل در منطقه انجام داده‌ایم.  

وی یادآور شد: در حوزه خدمات شهری ۲۱ پروژه با اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی تقدیم شهروندان خواهیم کرد که احداث رفیوژ میانی خیابان ارتش که در آن هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرای فضای سبز در رفیوژ میانی داشتیم، از آن جمله است.

صباغ با پرداختن به سرانه ورزشی منطقه متبوعش گفت: زمان ورود به منطقه در این دوره، سرانه ۱۷ درصدی داشتیم که با تکمیل و بهره برداری از مجموعه‌هایی مانند نفت و ریحانه سرانه ورزشی به حدود ۲۳ درصد رسید که با اضافه کردن مجموعه‌های ورزشی جدید از جمله مجموعه قائم که در اویل سال آینده افتتاح خواهد شد، سرانه ورزشی منطقه به حدود ۳۰ درصد خواهد رسید.  

وی به پروژه‌هایی که افتتاح خواهد شد هم پرداخت و اظهار  کرد: ۲۸ پروژه در حوزه ترافیک با اعتباری ۹۵ میلیارد تومان را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: در اعتبارات منطقه نیز جهش مناسبی داشتیم بطوریکه سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ میلیارد اعتبار پروژه‌های احداثی بوده که امسال به ۴۱۶ میلیارد تومان و یک رشد ۸ برابری رسیده ضمن اینکه در تعداد پروژه‌های احداثی رشد سه برابری و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی را در این پروژه‌ها داشتیم.  

صباغ افزود: همچنین رشد دو برابری در پروژه‌های توسعه محله‌ای داشتیم که از ۳۷ پروژه به ۶۶ پروژه رسید که از این تعداد ۶۵ پروژه را به اتمام رساندیم و  شنبه آینده یک پروژه باقی‌مانده تکمیل می‌شود و در واقع در بخش پروژه‌های توسعه محله‌ای پیشرفت ۹۵ درصدی داشتیم.  

وی گفت: احداث مجموعه ورزشی بزرگ قائم که ۱۲ سال پیش آغاز شده بود و چند سالی متوقف بود، ظرف یک سال از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده و اکنون در مرحله تجهیز، تکمیل و نازک کاری قرار دارد، ارزش روز این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان است ضمن اینکه امسال حدود ۱۸ هزار مترمربع افزایش فضای فرهنگی ورزشی در منطقه داشته‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره حل معضل دستفروشان منطقه توضیح داد: در بحث دستفروشان خیابان شهرداری از پایان سال گذشته حدود ۲ ماه به صورت کامل دستفروشان را جمع آوری کردیم و مشکل ما این بود که ساماندهی آنها انجام نشده بود اما امسال با تجربه ای که داشتیم ساماندهی این دستفروشان را نیز همزمان با جمع آوری آغاز کردیم مثلا در بعد ازظهرها ۱۵۰ غرفه برای آنها در نقطه ای دیگر در نظر گرفتیم.   

صباغ اضافه کرد: در بحث پارکینگ دو پارکینگ طبقاتی بزرگ در منطقه وجود دارد که جزو سازه‌های ناایمن شهر تهران بود به همین دلیل بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای ایمن سازی آنها هزینه شد تا دو پارکینگ ایمن داشته باشیم همچنین بحث اختصاص دو زمین برای ساخت پارکینگ در منطقه را دنبال می‌کنیم.  

شهردار منطقه یک گفت: در بحث پارکینگ بیمارستان شهدای تجریش با توجه به اینکه شورای شهر با دادن مجوز به آنها بدون پارکینگ موافقت نکرده و شهراری نیز هنوز موافقت نکرده که مجوزهای لازم را به بیمارستان بدهد، دو قطعه زمین در محوطه بیمارستان مشخص شده و مدیران بیمارستان موافقت کردند که پارکینگ را بسازند.

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث پل B۱۰ نیز اظهار کرد: بحث کانال‌ها و حفاری‌های ستون‌های این پل در حال انجام است و تلاش بر این است که در سال آینده به بهره برداری برسد تا با احداث آن مشکل شهرک‌های ابوذر، قائم و سوهانک رفع شود.  

صباغ در خصوص برفروبی‌های هفته گذشته معابر منطقه نیز افزود: امسال حدود ۶ بارش برف داشتیم  که بارش اخیر حدود یک هفته تداوم داشت، البته امسال در نقاط مختلف منطقه ارتفاع بالای یک متر برف را شاهد بودیم و در برخی از نقاط از جمله جماران و گلاب دره مجبور به حمل برف از معابر شدیم.

به گفته وی، به نسبت سال گذشته نیروهای برف روب را افزایش دادیم و حدود ۵۰۰ هزار کیسه شن و نمک در معابر قرار دادیم، سال گذشته حدود ۱۶ بابکت داشتیم که تعداد آنها را امسال به ۳۵ بابکت رساندیم چرا که یک بابکت به اندازه ۱۰۰ کارگر برف روب، کارایی دارد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: در یک هفته اخیر حدود هفته هزار و ۵۰۰ تُن پاشش شن و نمک در معابر منطقه داشتیم و پروژه بزرگ ما از فردای بارش برف، جمع کردن شن‌ها بود ضمن اینکه فرهنگ سازی و استفاده از تجهیزات به‌روز، برای تردد خودروها در برف می‌تواند به تردد روان در معابر مناطق برف گیر کمک کند.  

وی با توجه‌ به اینکه در برف اخیر، جنس برف پودری بود و در نیم ساعت کل منطقه زیر برف رفت، یادآور شد: نمی‌توان انتطار داشت که معابر فرعی منطقه نیز به فوریت پاکسازی شود و طبیعتا در درجه دوم اولویت قرار می‌گیرد و اولویت اصلی به شریان‌ها و معابر اصلی اختصاص داده شد.  

صباغ در باره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن منطقه یک نیز گفت: هشت ساختمان ناایمن در منطقه داریم که ۲ مورد آن شامل پارکینگ‌های باهنر و همت مربوط به خودمان است و کمیته‌ای مرتبط در حال تشکیل است و با اقدامات لازم مرحله به مرحله ایمن سازی آنها را انجام می‌دهیم و امیدواریم این دو سازه را از ناایمن بودن خارج کنیم.  

وی در خصوص بازپس گیری املاک منطقه یک اضافه کرد: در بحث بازپس گیری املاک این کار را از طریق اخطارها و رای قضایی پیگیری می‌کنیم.  

وی ادامه داد: زمین بزرگ چند ده هزار متری که فرد متصرف در گلابدره استفاده می‌کرد را شناسایی کردیم و کارهای بازپس گیری آن در حال پیگیری است و در مورد یک ساختمان دیگر که مورد تصرف قرار گرفته بود، بحث تخلیه آن را پیگیری می‌کنیم البته برخی از املاک بازپس گیری شده را مولدسازی کردیم تا برای احداث پروژه‌های شهری مورد استفاده قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha