۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85407516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«ریشه‌خوانی» با مهاجرت معکوس روی آنتن تلویزیون می‌رود

تهران- ایرنا- «ریشه‌خوانی» به کارگردانی هادی آفریده با موضوع مهاجرت معکوس از شبکه مستند تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی شبکه مستند، «ریشه‌خوانی» به کارگردانی هادی آفریده و تهیه‌کنندگی روشنک حاجی حسین اهرابی و تولید شبکه مستند با موضوع مهاجرت معکوس در سه قسمت ۳۵ دقیقه‌ای از این شبکه پخش می‌شود.

این مستند با به‌ تصویرکشیدن جغرافیای زیبای ایران و اثرات مهاجرت معکوس در روستاهای دورافتاده کوشیده نشان دهد که این روستاها همچنان جای مناسبی برای زندگی هستند و می‌توانند سودآوری داشته باشند.

توجه به فنون بومی ایرانیان که در شکل‌های مختلف در کشور ما وجود دارد مثل قنات و... و استفاده از داشته‌های بومی کشور نیز در این مستند مورد توجه قرار گرفته است.

«ریشه‌خوانی» با مهاجرت معکوس روی آنتن تلویزیون می‌رود

بازآفرینی فرهنگ روستانشینی ضمن ایجاد هماهنگی فرهنگی و تاریخی به جذب گردشگر در سطوح ملی و بین‌المللی کمک کرده و روستاهای خالی از سکنه را احیا خواهد کرد. نخستین نتیجه مثبت این رویداد تولید محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و رونق گردشگری برای ساکنین محلی و ایجاد اشتغال گوناگون است و به شکل کلی قدمی مهم برای بیابان‌زدایی و آبادانی به‌ حساب می‌آید.

«ریشه خوانی» تلاش می‌کند با کمک شخصیت‌های فیلم و نوع روایت اول‌شخص، موضوع و قصه فیلم را به گروه بزرگی از مخاطبان تلویزیون انتقال دهد. هر قسمت از این مجموعه روایت مستقلی دارد و شخصیت اصلی راوی آن خواهد بود.

این مستند از امشب- دوشنبه- ۱۴ اسفندماه- در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ و تکرارش روز بعد ساعت ۹ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha