جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کرمان برگزیدگان خود را شناخت

کرمان - ایرنا - آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر استان کرمان روز دوشنبه با حضور سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از دیگر مسئولان در تالار فرهنگ و هنر برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در هشتمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمان ۹۰ فعال رسانه ای با یک هزار ۴۰۰ اثر شرکت کردند که ۷۲۴ اثر به مرحله داوری رسید و در نهایت ۳۴ اثر برگزیده نیز معرفی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین گفت: مردم کرمان در همه میدان ها همه ترفندهای دشمن را خنثی کردند و در ۱۱ اسفند امسال هم با حضور حداکثری خود در انتخابات دست رد دیگری به سینه دشمنان زدند.

سردار پاسدار محمدعلی نظری افزود: خون شهدای حادثه تروریستی کرمان یک همگرایی و دشمن شناسی را به وجود آورد که نتیجه آن را در ۱۱ اسفند و انتخابات دیدیم.

عنوان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به جریان سازی رسانه های دشمن با هدف برجسته سازی برخی نقاط ضعف و مشکلات خاطرنشان کرد: دشمن با ضریب دادن به مشکلات در فضای مجازی و پمپاژ ناامیدی از سال قبل با تمام رسانه ها و امکاناتشان کار کرد تا ۱۱ اسفند را یک برگ برنده برای خودشان محسوب کند، اما مردم عزیز تمام معادلات دشمن را به هم ریختند.

وی ادامه داد: رسانه های کرمان با وجود اینکه از احزاب، تفکرات و سلایق متفاوت هستند اما در جریان پشتیبانی از نظام و انقلاب با همدلی، همکاری و وحدت کار می کنند و بخشی از پیروزی که به‌ویژه در انتخابات داشتیم مدیون این عزیزان هستیم.

سردار نظری تاکید کرد: رسانه ها مسائل حزبی، گروهی و جناحی را برای حضور حداکثری مردم، جهاد تبیین و حفظ نظام کنار گذاشتند و برای تودهنی به دشمن همکار، هم افزا و همدل عمل کردند که از میدان شناسی رسانه ها تشکر می کنیم.

به گزارش ایرنا رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز با بیان اینکه جشنواره ابوذر امسال با نام شهید عبدالمهدی مغفوری- شهید شاخص رسانه کشور- گره خورده و مزار این شهید نیز در گلزار شهدای کرمان میعادگاه خیل زیادی از شهروندان است، اظهارداشت: مستند زندگینامه این شهید امروز رونمایی می شود.

سرهنگ مجتبی سلطانی‌نژاد بیان کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر از مهمترین رخدادهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور است که در سال های اخیر به برند علمی و رسانه ای تبدیل شده و خاستگاهی برای فعالان علم ارتباطات کشور است.

سلطانی نژاد رییس بسیج رسانه کرمان

وی تاکید کرد: این جشنواره ضمن اینکه خاستگاه مهمی برای توانمندی ها و دانش افزایی اصحاب رسانه است، به لحاظ کیفی نیز توانسته جایگاه ویژه ای نزد خبرنگاران کسب کند.

رییس بسیج رسانه استان کرمان ادامه داد: تلاش برای برگزاری کیفی و علمی جشنواره همواره مدنظر بوده و سعی خواهیم کرد در دوره های بعد با بهره برداری از نقطه نظرات نخبگان این عرصه میزبان شایسته تر اهالی رسانه استان کرمان باشیم.

وی اظهار داشت: شاهد لشکرکشی همه جبهه استکبار با ابزار رسانه علیه جمهوری اسلامی هستیم و با ایجاد جنگ شناختی، ترکیبی و عملیات روانی برای چالش افزایی اقدام می کنند، لذا رسانه های انقلابی گوش به فرمان امام امت زمان در راستای جهاد تبیین و خنثی سازی اقدامات آنها تلاش می کنند.

دبیر علمی هشتمین دوره جشنواره ابوذر استان کرمان نیز گفت: ۹۰ فعال رسانه‌ای با یک هزار و ۴۰۰ اثر در این دوره شرکت کردند که ۷۲۴ اثر به مرحله داوری رسید و بیش از ۳۰ اثر برگزیده و معرفی شدند.

محمدصادق طاهری افزود: امسال آثار رسیده به جشنواره از کیفیت بسیار بالایی برخودار بود و گاهی انتخاب و امتیازدهی به آثاربرگزیده نسبت به سایر آثار دیگر اختلاف بسیار کمی داشت.

در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان از مستند شهید عبدالمهدی مغفوری از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در زمان دفاع مقدس رونمایی شد؛ شهید مغفوری به نوعی امامزاده شهر کرمان توصیف می شود زیرا بسیاری از شهروندان بر مزار وی حاضر می شوند و زیارت می کنند.

همچنین در این آیین کتاب عاشقان مکتب حاج قاسم نوشته نعیم احمدی با حضور پدر شهیده ریحانه سلطانی نژاد (کودک کاپشن صورتی) از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان رونمایی شد.

در پایان آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره با اهدالی لوح و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

بخش عکس و خبر

محمدرضا عرب رتبه اول، علیرضا بهرامی، معصومه یحیی زاده و فاطمه سیرویی نژاد رتبه دوم، سیدصابر ناظمی رتبه سوم

بخش تیتر

مرضیه سادات حسینی راد و آمنه شهریارپناه رتبه اول، هدی رضوانی پور رتبه دوم، محمد حسنی سعدی رتبه سوم

بخش یادداشت

سوده پاکاری رتبه اول، الهام عطایی رتبه دوم، مهدیه مختاری مقدم رتبه سوم

بخش خبر

داود میاندهی رتبه اول، نجمه حسنی رتبه دوم و عرفان امیرخسروی رتبه سوم

سرمقاله

مسعود الهی رتبه اول، مریم السادات بهادر رتبه دوم و امید سلطانی نژاد رتبه سوم

گزارش خبری

سمیه خدیشی رتبه اول، علی سعیدی رتبه دوم و نفیسه نجفی رتبه سوم

گزارش تحلیلی

حامد سالاری رتبه اول، ریحانه مظفری رتبه دوم و سمانه کارگرزاده راوری رتبه سوم

گزارش ویدئویی

محمدحسین الله وردی رتبه اول، مژده مهدوی راد رتبه دوم و طیبه هادیخانی رتبه سوم

گزارش تحقیقی

حکمت قاسم خانی رتبه اول، شهرزاد شریفی رتبه دوم و اعظم پسند و داود رجبی رتبه سوم

نماهنگ گزارشی

امین گزستانی و محمدهادی شجاعی رتبه اول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha