مسلمی نائینی: جهاد دانشگاهی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی است

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی یکی از معضلات اصلی این مجموعه انقلابی را کمبود بودجه دانست و گفت: این نهاد در کنار دارایی‌های فراوان فیزیکی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی قابل تبدیل به محصول است که درصدد استفاده از این ظرفیت هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آوزش ایرنا، حسن مسلمی نائینی امروز - دوشنبه - در بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در سخنانی ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه برای بازدید از مراکز مختلف علمی و فرهنگی و حضور در پژوهشکده سرطان معتمد، این بازدیدهای میدانی را کاری جهادی دانست که باعث افزایش شور، شوق و تشویق کارکنان مراکز علمی و فرهنگی می شود.

وی با بیان اینکه همه مراکز تحقیقاتی و حتی مراکز صنعتی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در طول دهه های گذشته عملکرد بسیار موفقی در کشور داشته اند، افزود: این نشان می دهد با وجود حمایت های ناچیز و با خلاقیت بالا و بدون ادعا هم می توان خدمات ارزنده ای به جامعه عرضه کرد.

مسلمی نائینی: جهاد دانشگاهی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی است

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب نیز همواره در سخنان ارزشمند خود جهاددانشگاهی را یک فرهنگ می دانند و معتقد هستند که این فرهنگ بدون ادعا باید در کشور توسعه یابد.

مسلمی نائینی به سوابق خدمتی خود از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۹ در جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: آن زمان هم اقدامات بسیار بزرگ در حوزه های مختلف دفاع مقدس انجام شد به طوریکه جهاد دانشگاهی بود که دفاع دانش بنیان را در کشور پایه گذاری و آغاز کرد.

وی، تولید بالن های هیدروژنی توسط جهاد صنعتی اصفهان در زمان دفاع مقدس برای جلوگیری از شیرجه هواپیماهای جنگی بعثی برای بمباران پالایشگاه اصفهان را تنها یکی از این قابلیت های نوآورانه جهاد دانشگاهی نام برد.

سخت گیری وزارت بهداشت در صدور مجوز

رییس جهاد دانشگاهی همچنین با بیان اینکه در مجموعه های پژوهشی جهاد دانشگاهی اقدامات بسیار بزرگی انجام شده است، نبود زیرساخت لازم را یکی از مشکلات اصلی و همچنین سخت گیری وزارت بهداشت در صدور مجوز به تولیدات پژوهشی این مراکز را از دیگر مسائل و چالش های موجود عنوان کرد.

مسلمی نائینی گفت:پس از گذشت حدود ۴۵ سال ازعملکرد پژوهش محوری جهاددانشگاهی نباید صدور مجوز برای یک داروی خاص بیش از یک سال زمان ببرد، وزارت بهداشت به لحاظ کیفی سخت گیری های خود را داشته باشد اما مشکل ما در زمان است و این نیازمند تسریع در صدور مجوز است.

مسلمی نائینی: جهاد دانشگاهی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی است

وی کمبود بودجه را یکی دیگر از چالش های فعلی جهاد دانشگاهی عنوان و اظهارامیدواری کرد برای رفع این معضل به شکل ویژه چاره اندیشی شود.

رییس جهاد دانشگاهی در عین حال اظهار داشت: هرچند با تلاش و اقدامات ارزنده مدیران پیشین، بازنشستگان و پیشکسوتان جهاد دانشگاهی در طول دهه های گذشته، این مجموعه انقلابی در حال حاضر در کنار دارایی های فراوان فیزیکی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی است که باید به محصول تبدیل شوند.

مسلمی نائینی افزود: در حالی که بودجه فعلی جهاد حدود یک همت است اگر این دارایی ها را بتوانیم به محصول تبدیل کنیم، بخش مهمی از مسائل و مشکلات و مالی جهاد مرتفع می شود. از جمله دو پروژه نیمه تمام داریم که جهاد در اجرای آنها با مشکل مواجه و متضرر شده است.

پژوهشکده سرطان معتمد قطب بزرگ توسعه فناوری های نوین در کشور
رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه این مجموعه پژوهشی در حوزه سرطان سینه در کشور شناخته شده است، گفت: مجموعه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی قطب بزرگ توسعه فناوری های نوین در درمان سرطان در کشور و حتی منطقه است.

دکتر رامین صرامی فروشانی به برخی از افتخارات مجموعه پژوهشی معتمد سرطان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت که بسیار سخت گیرانه نیز عمل می کند، پژوهشکده سرطان معتمد به عنوان یک مرکز تقریبا خودگردان با فاصله امتیازی دو برابری از مراکز دانشگاهی با بودجه های مناسب دولتی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پژوهشکده سرطان معتمد نه تنها در حوزه سرطان رتبه نخست را دارد بلکه در بین مراکز بالینی کشور با سابقه ۱۰ سال و بودجه با اختلاف دوم است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد همچنین با بیان اینکه این مجموعه دارای بزرگ ترین بانک زیستی در حوزه سرطان است، یادآور شد: این ادعای ما نیست بلکه با بررسی دقیق اعلام شده و این پژوهشکده دارای بزرگترین بیو بانک کشور در حوزه سرطان سینه و حتی در غرب آسیا است.

مسلمی نائینی: جهاد دانشگاهی دارای ۲ هزار میلیارد تومان دارایی های علمی است

صرامی فروشانی واگذاری ماموریت ایجاد مراکز پیشگیری و کنترل درمان سرطان در کل کشور در سال ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده را از دیگر افتخارات این مجموعه نام برد و افزود: این نشان می دهد که دستگاه قانون گذاری کشور به اقدامات ارزنده این پژوهشکده واقف است.

وی همچنین به طراحی نقشه کار ملی توسط ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پژوهشکده سرطان معتمد در حوزه ژن درمانی، سلول درمانی و پژوتئین های نوترکیب موفق به کسب رتبه الف شده است و این یک افتخار است.

وی ادامه داد: تمام این دستاوردها را که شما می بینید حاصل کار نیروی انسانی توانمند این پژوهشکده اعم از هیات علمی، کارشناس و کارکنان اجرایی و اداری ومالی با حداقل بودجه و به شکل جهادی است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی کسب افتخارات جدید برای این مجموعه ارزشمند پژوهشی را به دلیل کمبود برخی زیرساخت ها با وجود اینکه امروز بسیاری دیگر از مجموعه های بخش های مختلف می توانند در حوزه درمان سرطان قطب بزرگی شوند، کاری بسیار دشوار دانست.

ارائه ۱۷۸ هزار خدمت به مردم در سال ۱۴۰۱

صرافی فروشانی همچنین اظهار داشت: این ساختمان که در آن مستقر هستیم، ساختمانی قدیمی است که مربوط به کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده و چندین بار دست به دست شده و حال به ما رسیده است، محققان ما در همین مجموعه مستهلک به این افتخارات دست یافتند.

وی از ارائه بیش از ۱۷۸ هزار سرویس خدمت فقط در سال گذشته به مراجعین مردمی خبر داد و گفت: این اتفاق حاصل رسوب دانش و تلاش پژوهشگران این مجموعه است/

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی افزود: این درحالی است که ساختمان کلینیک پژوهشکده نیز با وجود حجم زیاد مراجعین یک ساختمان قدیمی موقوفه با اجاره بالا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha