کمیته امداد ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در بردسکن خراسان رضوی پرداخت کرد

مشهد- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و کمک به خانواده‌های مددجو و اقشار آسیب‌پذیر از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۰ فقره وام به ارزش بیش از ۷۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و تعمیرات مسکن، درمان و کارگشایی به مددجویان و اقشار آسیب پذیر این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، سید کاظم حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۱۱ مرکز نیکوکاری فعال دارای مجوز در بردسکن وجود دارد که منشا خدمات بسیار خوبی به مددجویان اقشار آسیب‌پذیر دارد که در این راستا دو هزارو ۴۰۰ پرونده این نهاد به ویژه سالمندان به این مراکز واگذار و خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

وی کمک‌های مردم بردسکن به این نهاد را به طور متوسط هر ماه ۹۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این نهاد ۱۳ هزار و ۸۰۰ مشترک صندوق صدقات دارد که در جمع آوری این مبالغ مشارکت داشته و مبالغ یاد شده در حوزه درمان، مسکن، فرهنگی، آموزشی و جهیزیه هزینه شده که در مجموع تکمیل کننده منابع دولتی بوده است.

حسینی با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۸۰۰ خانواده با هفت هزار نفر دارای پرونده از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: تلاش ما بر توانمندسازی خانواده‌ها، ایجاد و توسعه اشتغال است لذا طی حدود یک سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

وی ضمن گرامیداشت چهاردهم اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به فرمان امام راحل در اسفند ماه سال ۵۷ عنوان کرد: همچنین از محل تسهیلات اشتغال ۵۰ نیروگاه خورشیدی در دست اقدام است که تا هفته دولت سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن اظهار داشت: ۷۰ نفر دیگر متقاضی نیروگاه‌های خورشیدی هستند که امید است با تزریق اعتبار لازم سال آینده این تعداد نیروگاه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حسینی در حوزه مسکن محرومان نیز، گفت: ۷۵ واحد مسکن مددجویی در این شهرستان در دست ساخت است که تا پایان امسال ۳۰ واحد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و مابقی در سه ماهه نخست سال آینده تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی به شعار هفته احسان و نیکوکاری یعنی "عید همدلی" اشاره کرد و افزود: در این راستا برنامه‌ریزی شده پایگاه‌های جمع آوری جشن احسان و نیکوکاری در سطح شهر، مدارس و میعادگاه‌های نماز جمعه برپا شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن همچنین عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۷ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به زوج‌های جوان اهدا شده است و خوشبختانه هیچ نو عروسی در انتظار صف جهیزیه در این شهرستان نداریم.

حسینی تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد را هزارو ۲۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۰ نفر آنها دانشجو هستند که در رشته‌های فرهنگیان، پزشکی و دانشگاه‌های آزاد و پیام نور مشغول به تحصیل هستند که از خدمات فرهنگی، هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب در طول سال برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که خوشبختانه هزار و ۲۰۰ نفر حامی دارند، به طور متوسط هر یتیم بین ۵ تا ۱۰ نفر حامی دارد.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha