فریاد رئیس ستاد ارتش اسرائیل بر سر وزرای کابینه نتانیاهو

تهران - ایرنا - یک رسانه صهیونیستی از درگیری لفظی «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با وزرای کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و فریادش بر سر آنها خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی شدید بین هالوی و وزرای کابینه نتانیاهو خبر داد و افزود که آنها ( وزرای کابینه ) از عدم موفقیت ارتش انتقاد کردند و گفتند که حمله زمینی در نوار غزه به شکل خوبی پیش نمی‌رود.

به گفته این شبکه، بُروز اختلاف موجب عصبانیت و فریاد کشیدن هالیوی بر سر اعضای کابینه شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ادامه داد: در جریان این نشست، وزرای کابینه به شدت از دستاوردهای ارتش انتقاد کردند و به رئیس ستاد ارتش گفتند که اقدام نظامی به اندازه کافی خوب نبوده و پیشرفت کُند بوده است و عدم تعیین سقفی زمانی برای آغاز اجرای گزینه یورش به شهر رفح کار درستی نبوده است.

به گفته این شبکه، در این هنگام هالوی صدای خود را بلند کرد و خطاب به وزرا گفت: به شما گوشزد می کنم که از اول با این حمله مخالف بودید، اگر ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل برای انجام این کار فشار نمی آوردند، ما اصلاً به غزه حمله نمی کردیم.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به زمان برگزاری این نشست پر تنش اشاره ای نکرد اما این خبر منعکس کننده اختلاف فزاینده بین سطوح سیاسی و نظامی در رژیم اسرائیل است زیرا رئیس ستاد ارتش و مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی احساس می‌کنند که سطح سیاسی فقط به دنبال آن است که راهی برای مسئول دانستن آنها پیدا کند چون که می بینند برخی از گزینه های تاکتیکی ارتش رژیم اسرائیل در جریان حمله به غزه خوب نبوده است.

این اولین باری نیست که نشست ها و دیدارهای رئیس ستاد ارتش اسرائیل با رده های سیاسی این رژیم به درگیری های لفظی شدید منجر می شود.

پیشتر در ژانویه گذشته، یکی از جلسات مربوط به جنگ علیه غزه پس از آنکه رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفت که یک تیم تحقیقات داخلی در ارتش این رژیم به منظور بررسی ضعف هایی که منجر به حمله جنبش حماس به شهرک ها و پایگاه های نظامی در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شد، تشکیل دهد، مورد حمله وزرای افراطی کابینه قرار گرفت و این جلسه به حالت تعلیق درآمد.

ارتش رژیم اسرائیل از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ) حملات زمینی به نوار غزه را آغاز کرد اما با مقاومت شدید رزمندگان حماس و بقیه گروه های مقاومت فلسطینی روبرو شد و تاکنون به هیچ یک از اهداف اصلی این جنگ که رهبری سیاسی این رژیم تعیین کرده بود، یعنی از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه، دست نیافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha