۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85194255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترس از مقاومت غزه، مشکلات روانی برای نظامیان صهیونیست ایجاد کرده است + فیلم

تهران- ایرنا- یک گزارش منتشر شده توسط پارلمان رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که نظامیان این رژیم تا چه اندازه از آسیب‌های روانی ناشی از ترس و نگرانی به دلیل درگیری با مقاومت فلسطین در نوار غزه رنج می‌برند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این گزارش توسط «مایا ادن» خبرنگار «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) تهیه شده و میزان رنجی را که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در نتیجه آسیب‌های روانی ایجاد شده در آنها در نتیجه جنگ‌ با مقاومت فلسطین در نوار غزه و ترس از آن متحمل می شوند را به تصویر کشیده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با انتشار این گزارش نوشته است: ترس و وحشت غزه همچنان بر نظامیان ارتش حاکم است. این نظامیان با آسیب‌های ناشی از جنگ با غزه دست و پنجه نرم می کنند.

برپایه این گزارش، بسیاری از این نظامیان به بحران‌های روحی و روانی شدیدی به دلیل بی‌توجهی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خواسته‌های آنها دچار شده و باعث شده است که آنها به فکر خودکشی باشند.

در ویدئو منتشر شده در این گزارش، یک نظامی صهیونیست در جریان جلسه کنست با عصبانیت در این باره می‌گوید: من سربازانی را دیده‌ام که در میدان نبرد به آتش کشیده می‌شوند پس آیا معقول است که بعد از پایان خدمت نیز سربازی خودشان را بسوزانند و خودکشی کنند؟ چه بر سر شما آمده است، باید هرچه سریع‌تر به پرونده ما رسیدگی شود.

یک نظامی دیگر آسیب دیده از تبعات جنگ که در کنست صحبت کرده است، در این ویدئو فاش می‌کند: ۲۰ نظامی آسیب دیده به دلیل بی‌توجهی وزارت ارتش و کابینه دچار مشکلات روحی روانی شده و به دلیل عدم تحمل آن خودکشی کردند.

در این ویدئو که از جلسه کنست درباره شیوع پدیده خودکشی در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شده است، «الون ساعر» پسر «رونن ساعر» نظامی ارتش رژیم اشغالگر نیز با عصبانیت می‌گوید: خیلی شب‌ها نمیتونم بخوابم اگر مدرک می خواهید من یک ویدئو از پدرم دارم که سعی می‌کند خود را جلوی اداره توانبخشی نظامیان حلق آویز کند تا بپذیرند که او از جنگ آسیب دیده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر از افزایش آمار خودکشی در رده های مختلف ارتش این رژیم و موارد متعدد تعرض فرماندهان و نظامیان مرد به نظامیان زن در تشکیلات نظامی رژیم اسرائیل سخن گفته اند؛ امری که نگرانی فرماندهان نظامی این رژیم را به همراه داشته است.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سخنانی به موضوع افزایش آمار خودکشی در میان نظامیان صهیونیست پرداخت و این اتفاق را یک پدیده خطرناک و دشوار برای ارتش این رژیم ارزیابی کرد.

شبکه صهیونیستی «کان» در آن زمان اعلام کرد که هالیوی دستور داده است تا طرحی برای پایان دادن به پدیده خودکشی در ارتش رژیم صهیونیستی تدوین شود.

این شبکه افزود که سال گذشته میلادی تعداد خودکشی‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی افزایش یافت و به همین دلیل رئیس ستاد ارتش دستور داده است تا منابع و نیروی بیشتری برای مقابله با این موضوع اختصاص داده شود.

هالیوی پس از آن به موضوع خودکشی در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ورود کرد که رسانه‌های این رژیم از خودکشی دو تن از نظامیان صهیونیست در طول چند روز خبر داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha