۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85408577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۸۶۲ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۸۶۲ سری جهیزیه در سال جاری به نوعروسان زیرپوشش این نهاد حمایتی اهدا شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش هر سری جهیزیه بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ میلیون ریال است که در مجموع بیش از ۵۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید جهیزیه ها هزینه شده است.

وی افزود: این نهاد در راستای کمک به ازدواج آسان و افزایش جمعیت به تمامی نوعروسان تحت حمایت جهیزیه اعطا می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در خراسان شمالی گفت: این جهیزیه شامل اقلام یخچال فریزر، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گازو ماشین لباسشویی است که به نوعروسان تحت حمایت خراسان شمالی اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع جهیزیه هایی که در سال جاری در بین نوعروسان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند ۲۶۸ سری جهیزیه در شهرستان بجنورد، شیروان ۱۷۰ ، اسفراین ۱۰۷، مانه و سملقان ۷۹، جرگلان ۷۱، لوجلی ۴۳، فاروج ۴۲، راز ۳۸، جاجرم ۳۷، بام و صفی آباد ۲۰ و در شهرستان گرمه ۱۳ سری بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: همچنین این نهاد در راستای کمک به ازدواج مجدد زنان تحت حمایت از ابتدای امسال به ۷۰ نفر نیز جهیزیه اعطا کرده است.

وی افزود: علاوه بر این این نهاد حمایتی ۲۷ مورد نیز پرداخت کمک هزینه ازدواج به داماد در سال جاری داشته است که دست کم برای هر سری ۱۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۱ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان را دهک های ۱ تا ۳ تشکیل می‌دهند که پایین ترین دهک درآمدی محسوب می‌شوند، گفت: کمیته امداد به تمامی نوعروسان تحت حمایت در راستای تسهیل در امر ازدواج مددجویان پنج قلم کالا اساسی را به عنوان جهیزیه اهدا می کند و تاکنون هیچ نوعروسی بدلیل نداشتن جهیزیه از ازدواج بازنمانده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: ۲۲۵ موسسه خیریه، مرکز نیکوکاری، گروه جهادی با این نهاد در راستای کمک به نیازمندان مشارکت دارند که در بخش های مختلف از جمله تامین جهیزیه نوعروسان، اشتغال، مسکن ، بهداشت و درمان، کمک های معیشتی و سایر موارد این نهاد را حمایت خواهند کرد.

وی افزود: این نهاد در سال گذشته ۲ هزار و ۱۵ فقره سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد حمایتی پرداخت کرده است و اینک هیچ پشت نوبتی برای پداخت وجود ندارد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha