۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85409143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار اصله نهال در کاشان کاشته شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85409143
۲۰ هزار اصله نهال در کاشان کاشته شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور گفت: از ابتدای امسال ۲۰ هزار اصله نهال در سطح ۱۰۵ هکتار اراضی شهرستان کاشته شده‌ است.

محمدمهدی شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم کاشان در این طرح ۲میلیون نهال است که باید در مدت چهار سال کاشته شود و تاکنون ۱۷۳ هزار اصله نهال در کاشان تولید شده است.
وی اظهار کرد: پنج پویش مردمی با شرکت ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف در کاشان داشتیم که در ۳۰هکتار کاشت نهال وبذر انجام شده است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دنبال آمار واقعی در شهرستان هستیم.
شریفی گفت: کاشت نهال با همکاری دستگاه‌ها و شرکت های معدنی و صنعتی مختلف، برگزاری پویش‌های مختلف نهال‌کاری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، کاشت نهال در منزل خانواده شهدا و توزیع نهال در مصلی‌های نماز جمعه‌ از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.
وی با اشاره به پدیده تغییر اقلیم در سطح جهان، ایران و استان و کاشان ، بر لزوم گفتمان سازی و اعتمادسازی در راستای جلب مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: سال گذشته طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور وارد فاز اجرایی شد که سهم هر ایرانی کاشت سه نهال است.
شریفی گفت: در حوزه منابع طبیعی دیگر صحبت از امنیت غذایی نیست بلکه حرف از اقتدار غذایی است که با حمایت از منابع طبیعی، بخش دامپروری و کشاورزی، منابع آبی و خاکی میسر می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha