بیش از پنج هزار خودرو عمومی در استان اردبیل دوگانه‌سوز شد ​

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل از دوگانه‌سوز شدن رایگان پنج هزار و ۳۲۵ خودرو عمومی از زمان آغاز اجرای طرح مربوطه در این استان خبر داد.

سیدحجت مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار و ۸۸ دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دوگانه‌سوز ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۵ خودرو دوگانه‌سوز شد و ۷۶۳ دستگاه خودرو در صف تبدیل هستند.

وی افزود: دوگانه‌سوز شدن خودرو از راه‌های موثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا شناخته شده است و جایگزینی سوخت پاک، فرهنگ سازی مناسب از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و همکاری هموطنان را می‌طلبد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

برابر اعلام معاونت فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل در ۱۰ ماه گذشته تردد بیش از ۱۴ میلیون خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان ثبت شده و امسال تردد در استان اردبیل پنج درصد افزایش داشته است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha