تاکید کره جنوبی و اندیشکده آمریکا بر واکنش مشترک به تحریکات کره شمالی

تهران – ایرنا - رئیس‌جمهوری کره جنوبی به تازگی با گروهی از کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی (CSIS) دیدار و در باره کره شمالی و اتحاد سئول و واشنگتن گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه با رئیس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS)، یک اندیشکده آمریکا دیدار کرد و دو طرف درباره اتحاد کره جنوبی و آمریکا و مسائل مهم منطقه و جهان تبادل نظر کردند.

یون سوک یول با جان هامره رئیس مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در دفتر ریاست جمهوری سئول دیدار کرد و به نقش بزرگی که فکر می‌کند این اندیشکده با برگزاری انجمن های دو جانبه سالانه و ایجاد موقعیت کرسی کره ایفا کرده است، اشاره کرد.

یون سوک یول بر اهمیت حمایت مستمر دولت و مردم آمریکا برای پیشرفت بیشتر این دوکشور در آزادی، صلح و رفاه جهانی تاکید و درخواست کرد که مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی نقشی محوری در این روند ایفا کند.

هامره حمایت دولت و ملت آمریکا از چشم انداز کره جنوبی برای تبدیل شدن به یک «دولت محوری جهانی» را تایید کرد و وعده داد که مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی به تلاش های خود برای توسعه این روابط دوجانبه ادامه دهد.

در این جلسه، ویکتور چا، مقام کره جنوبی در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی، مت پاتینگر، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا، و الیسون هوکر، مدیر ارشد سابق امور آسیا در شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز حضور داشتند.

چو ته یول وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه در سئول در گفتگوهای خود با جان هامره، رئیس اندیشکده آمریکا، بر اهمیت واکنش مشترک این دوکشور در میانه نگرانی‌های فزاینده درباره تحریکات نظامی احتمالی کره شمالی در دریای زرد تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha