هشدار رئیس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی با نزدیک شدن انتخابات

تهران – ایرنا - رئیس جمهوری کره جنوبی از واکنش فوری و قاطعانه به هرگونه تحریک کره شمالی پیش از برگزاری انتخابات مجلس کره جنوبی در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول در آیینی در دانشکده افسری شهر گوسان واقع در ۱۱۴ کیلومتری جنوب شرقی سئول، ادعا کرد: به احتمال زیاد کره شمالی قبل از انتخابات عمومی امسال برای ایجاد سردرگمی اجتماعی و تفرقه افکنی در افکار عمومی، تحریکات مختلف و جنگ روانی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نام رسمی کره جنوبی گفت: در چنین مواقعی، ارتش باید با مردم متحد شود تا قاطعانه نقشه کره شمالی را برای غلبه بر جمهوری کره نقش بر آب کنند.

یون سوک یول بر لزوم دستیابی به «صلح با اقتدار» مبتنی بر قابلیتی فراگیر و آمادگی و نه «صلحی جعلی» با تکیه بر نیت‌های نیکوی طرف مقابل، تاکید کرد.

وی اظهار کرد که کره شمالی تنها کشور جهان است که استفاده پیشدستانه از سلاح‌های هسته‌ای را قانونی کرده است و همچنان تهدیدات هسته‌ای و تحریک‌های موشکی را انجام می‌دهد و کره جنوبی را «دشمن اصلی» خود می‌خواند و آن را تهدید به اشغال کامل می‌کند.

وی گفت: دولت و ارتش ما آمادگی کامل و مقتدرانه خود را حفظ خواهند کرد تا کره شمالی جرات نکند جمهوری کره را به چالش بکشد و در صورت تحریک کره شمالی، بی‌درنگ و قاطعانه واکنش نشان دهد.

یون سوک یول متعهد شد که سیستم بازدارندگی گسترده میان کره جنوبی و آمریکا را با گروه مشورتی هسته‌ای تکمیل کند و توسعه سیستم سه محوره بومی را برای جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای کره شمالی شتاب بخشد.

این سیستم سه محوره شامل پدافند موشکی، برنامه‌ای برای توان گیری از رهبر کره شمالی و یک بستر حمله پیش‌دستانه است.

وی همچنین وعده داد که همکاری امنیتی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن و همچنین همبستگی با جامعه بین المللی را تقویت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha