شکل گیری نسل جدید قرارگاه تبلیغی، تبیینی ضروری است

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این نهاد باید یک نسل جلو بیاید و نسل جدیدی از قرارگاه تبلیغی - تبیینی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌ الاسلام محسن مشرفی روز چهارشنبه در همایش استانی "نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی" که در مسجد الحسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیاز به جوان شدن دارد تا رویش کند و جوانه بزند، محصولات جدید و نو ارائه دهد.

وی تصریح کرد: براساس این سند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به یک قرارگاه تبلیغ، تبیین و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی، هدایتگر و هماهنگ کننده، وحدت آفرین، لحظه شناس، مبتکر و خلاق، مردمی، دارای شبکه و ارتباطات گسترده با تمامی اقشار در سطح ملی و بین المللی، دانش بنیان، امیدبخش و نشاط آور در هماهنگی و راهبری برگزاری مراسم و مناسبت‌ها تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نقش و جایگاه اجتماعات مردمی در مراسم‌ و مناسبت‌ها گفت: در مکتب اسلام و آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید تمامی طبقات و اقشار جامعه ذیل عنوان مردم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همانطور که فرد رشد جسمی، سیاسی و اجتماعی دارد جامعه هم به موازات آن رشد می‌کند لذا نقش مردم در تمامی ابعاد بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌ الاسلام مشرفی گفت: یک سوی پیشبرد اهداف جامعه بشری راهبری جامعه و سمت دیگر پیاده سازی و اجرای این نقشه و برنامه است لذا مردم خودشان قسط و عدل را اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مردم چنین جایگاه قوی داشتند و توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند گام‌های بعد را هم می‌توانند با ثبات قدم بردارند اما یک شرط دارد و اینکه اکنون که مردم به میدان انتخابات آمدند ما نیز پاسخ مثبت، انگیزه بخش و شادکننده به آنان بدهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تحقق این هداف با یکسری تحول‌ها و بازنگری‌ در اموری مانند توجه به مساجد و قرآن کریم، بهره‌برداری از محضر علمای دین، امامان جمعه و جماعات امکان پذیر است که باید پررنگ شود.

شکل گیری نسل جدید قرارگاه تبلیغی، تبیینی ضروری است

امام جمعه زیرکوه هم در این همایش گفت: نقش مردم در مناسبت‌های انقلابی، نقش محوری و جزو ارکان پیش برنده و مهم جمهوری اسلامی است.

حجت‌ الاسلام حسن صباغیان افزود: مشکل دشمن با ما الگوی حکومت الهی است چون محور این الگو مردم هستند و برگرفته از ماهیت اسلام است که همه کاره نظام الهی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم در مشروعیت حق ندارند اما در ‌مقبولیت نظام الهی نقش اول و محوری را ایفا می‌کنند تصریح کرد: مردم مشروعیت اسلام ناب را به معنای واقعی پذیرفته‌اند و با حضور خودشان به آن مشروعیت داده‌اند.

امام جمعه زیرکوه بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به مردم تاکید کرد و گفت: حاکمیت برای مردم است، حاج قاسم سلیمانی نقش بی بدیل خود را در انقلاب و نظام اسلامی انجام می‌داد مردم هم برای او جان می‌دهند لذا اگر مسئولان نقش خود را درست ایفا کنند مردم همیشه نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی افزود: به خاطر حضور گسترده مردم در اجتماعات، جمهوریت نظام تفسیر می‌شود لذا دست این مردم را باید بوسید چون اجتماعات و مردم معجزه می‌کنند اگر نقش مردم به خودشان واگذار شود.

شکل گیری نسل جدید قرارگاه تبلیغی، تبیینی ضروری است

در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، فرماندار بیرجند و شماری از مسئولان و روحانیون از ۱۰ نفر رابطان دستگاه‌های اجرایی که اقدامات شاخص فرهنگی مجموعه خود را در سامانه بلاغ ثبت کردند، تجلیل و قدردانی شد.

همچنین احکام اعضای ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اعطا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha