کاشت هفت هزار اصله نهال در مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری هفت هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر تهیه شد و جهت کاشت در اختیار برخی از ارگان‌ها و ادارات شهرستان قرار گرفت. 

«سعید خیراندیش» روز چهارشنبه و در حاشیه آیین کاشت نهال در محوطه سپاه ناحیه مراغه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان نهال صنوبر، بادام و سنجد در مدارس، پادگان امام رضا (ع)، محوطه سپاه و برخی دیگر از فضاها کاشت می‌شود.

وی حفاظت از منابع طبیعی به ویژه گیاهان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نگهداری از منابع طبیعی جنبه حیاتی دارد زیرا سموم و گازهای سمی را جذب کرده و آب‌های سطحی را کنترل می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر منابع طبیعی تخریب شود با کاهش آب‌های زیرزمینی و سطحی، از بین رفتن منابع غذایی موجود در خاک و جمع شدن رسوبات در پشت سدها مواجه می‌شویم و به همین دلیل جهت تبیین اهمیت حفاظت از منابع طبیعی برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه همچنین از اهالی منطقه خواست با توجه به فرارسیدن فصل بهار، از برداشت غیراصولی گیاهان دارویی که به انقراض این گیاهان منجر می‌شود، خودداری کنند و این گیاهان را همراه با ریشه برداشت نکنند.

کاشت هفت هزار اصله نهال در مراغه
گیاهان دارویی را با ریشه برداشت نکنیم

به گفته «خیراندیش» گیاهان دارویی مواد اولیه بیش از ۲۵ درصد از داروهای تولیدی کشور محسوب می‌شود و با توجه به از بین رفتن پوشش گیاهی در برخی از مناطق از جمله سهند، حفاظت از این گیاهان ضروری است.

به گزارش ایرنا در این آیین سه‌هزار اصله نهال اداره منابع طبیعی شهرستان با حضور گروه‌های جهادی در محوطه سپاه این شهرستان غرس شد.

گفتنی است سپاه مراغه طی سال آینده و در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور که دستور آن توسط مقام معظم رهبری صادر شد، ۵۰ هزار اصله نهال غرس می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha