۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85410233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر آموزش وپرورش: اعتلای کشور از مسیر مدرسه محقق می‌شود

شهرری - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: هر آرزویی که برای اعتلای کشور و مردم سرافراز داریم باید از مسیر مدرسه‌ محقق کنیم، هیچ جامعه و کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نمی‌رسد. 

به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با عنوان تمنا (تربیت مهدوی، نسل آرمانی) که در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، اظهار داشت: با تربیت در آموزش هم موفق خواهیم شد، اظهار داشت: این گفتمان نه در آموزش و پرورش بلکه در یکایک نظام تاثیرگذار بر نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته و بردن این گفتمان به سطح استان‌ها عامل اصلی تحول است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم توجه ویژه ای به اردو شده است، تحول دانشگاه فرهنگیان و طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی حکایت از شکل گیری گفتمانی دارد که بر تقدم تزکیه و تعلیم بر آموزش تاکید می کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه عمومی معلم، تربیت است، افزود: هر معلمی را مختص به یک کار می‌پندارد که قطعا درست نیست، امروز دانشی وجود ندارد که قابل آموزش نباشد، معلم اگر فقط انتقال دهنده دانش باشد جایگزین‌پذیر است، اما سبک، رفتار، منش و نگرش او اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: نگاه خطی به آموزش و پرورش باید جای خود را به این نگاه بدهد که یکایک موقعیت‌ها فرصتی برای تربیت دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد از معاونان خواست ظرفیت‌های مختلف را برای اردو احیا کنند.

این مسئول گفت: سرود گفتمان‌ساز است و محتوای سرود به یادگیری عمیق در کودکان منجر می‌شود، سرود آقا اجازه، نسل آرمانی، فرزندان حاج قاسم نشان داد که آموزش و پرورش پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌خواهند مسئولیت‌پذیر باشند، اظهار داشت: این مهم را باید از معلم خود یاد بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیام همه ما باید تغییر گفتمان آموزش و پرورش باشد؛ تغییر گفتمان یعنی اینکه کتاب و معلم و فضا مهم اما مهمتر فضایی که همه اینها با هم رقم می‌زنند و آن تربیت است. ما با یک بال یعنی فقط آموزش پرواز نمی‌کنیم. 

این مسئول گفت: معلمانی که امسال وارد شدند در جذب آنها، سهم تربیت اگر بیشتر از آموزش نبود کمتر نبود؛ در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیا شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد و همچنین در دولت مردمی آیت الله رئیسی به امر نماز به صورت ویژه توجه شده است. 

صحرایی ضمن تبریک برگزاری باشکوه انتخابات ۱۱ اسفند، خاطرنشان کرد: حقیقتا آموزش و پرورش از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد، مردم آمدند و پیروز واقعی این نبرد مردم بودند و آموزش و پرورش نقش‌آفرینی ویژه‌ای کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:آموزش‌وپرورش به تنهایی قادر به تربیت دانش‌آموزان نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تلاش کنیم که تربیت به عنوان گفتمان اول جمهوری اسلامی و جهان اسلام شکل بگیرد، گفت: سراسر سند تحول کلمه‌ای به عنوان آموزش و پرورش و تعلیم وجود ندارد، در مبانی سند یک کلمه وجود دارد و آن هم «تربیت» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در این آیین اظهار کرد: اولویت‌های معاونت تربیت آموزش و پرورش در دوره جدید، اول «مدرسه‌محوری» است. رهبری امسال دستور دادند که امر تربیت به مدرسه برود. مدرسه محوری یعنی اینکه تمام هم و غم ما برای تبدیل مدرسه به قله کار تربیتی صرف شود. مدرسه‌محوری یعنی هرچه داریم و هر چه برنامه داریم باید به سمت مدرسه برود.

وی با بیان اینکه دومین موضوع «دانش‌آموزمحوری» است، افزود: توجه به مقتضیات دانش‌آموزان مهم است. در سال ۱۴۰۲ در عصر هوش مصنوعی و در عصری که دانش‌آموزان از ما جلوتر هستند باید برنامه‌ریزی مبتنی بر مقتضیات او باشد. 

معاونان پرورشی مهمترین تنظیم‌گران چرخه تحول در حوزه تربیت هستند

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در بخشی از این آیین، اظهار کرد: این اجلاس مهمترین اجلاس تربیتی کشور است و من از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تشکر می‌کنم. شما معاونان پرورشی مهمترین تنظیم‌گران چرخه تحول در حوزه تربیت هستید. گردهمایی شما برای یک شبکه سازی و کار تشکیلاتی در حوزه امور تربیتی بسیار ارزشمند است.

صادق ستاری‌فرد به جایگاه تربیت‌بدنی و سلامت در تربیت اشاره کرد و ادامه داد: در اسناد قانونی در سال ۱۳۰۰، هدف از تشکل شورای معارف را سه چیز عنوان کرده بودند؛ تربیت اخلاقی، تربیت علمی و تربیت بدنی دانش‌آموزان. در منشور ملی ما یعنی در قانون اساسی در اصل سوم، آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی رایگان برای همه مورد تاکید قرار گرفته است. 

همایش آئین ملی تمنا با حضور ۶۰۰ معاون پرورشی و تربیت بدنی ادارات آمورش و پرورش کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن ایوان ری برگزار شد.

در این آیین از خانواده شهیده فائزه رحیمی مربی امور تربیتی حادثه تروریستی کرمان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha