حمایت از درآمد پایدار اهالی فرهنگ گلستان مورد توجه است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان شمالی نیازمند درآمد پایدار هستند، گفت: این برنامه مورد توجه جدی و حمایت این اداره کل در سال آینده قرار دارد.  

به گزارش ایرنا، الهام متین عصر چهارشنبه در حاشیه میز خدمت اهالی فرهنگ شهرستان مینودشت به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در راستای درآمدزایی هنرمندان از هنر و آثار خود و نیز فراهم ساختن زمینه اشتغال آنان، برنامه‌های حمایتی دارد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی هنرمندان شاخص در سطح ملی و بین المللی که از هنر خود کسب درآمد کرده و به خودکفایی رسیدند و ارائه تجربه‌های هنرمندان شاخص کارآفرین به سایر هنرمندان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد درآمد پایدار فعالان فرهنگی استان است.

متین با اشاره به برنامه جامع تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سال آینده بیان کرد: این اداره کل با اجرای برنامه‌های پیش بینی شده و استفاده از نقش و ظرفیت حداکثری خود، به دنبال اتفاقات مثبت و رشد حداقل ۱۰ درصد شاخص‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: نگاه همدلی و تعاملی گسترده این اداره کل و ارتباط مستمر با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، رشد و جریان سازی گسترده فرهنگی را در پی خواهد داشت.

متین افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تربیت نیروی انسانی، محرومیت زدایی، تمرکززدایی و توجه به زیرساخت‌های مناسب برای هنرمندان را مورد توجه قرار داده است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح نگاه خبرنگاران به مسائل گوناگون، بیان کرد: در همین راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تربیت تخصصی و آموزش مداوم خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اقتصاد، بحران، فرهنگ، ورزش و هنر درنظر گرفته شده است زیرا قلم توانمند خبرنگاران نقش ویژه‌ای در جهاد تبیین دستاوردهای نظام دارد.

متین، تجهیز هنرستان‌ هنرهای زیبا را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ذکر کرد و افزود: هنرستان‌ هنرهای زیبای دختران استان به اسباب، وسایل و لوازم آموزشی نیاز دارد که تمام تلاش خود را برای تقویت نیروی انسانی، تجهیز و افزایش رشته‌های ان بکار گرفته‌ایم ضمن اینکه در تلاش برای راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای ویژه پسران نیز هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین گفت: بیش از هفت هزار هنرمند در رشته‌های مختلف فرهنگی فعالیت می‌کنند و تاکنون هزار و ۹۲۳ نفر از هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و فعالان قرآنی این استان در صندوق اعتباری هنر عضو شده‌ و برخی از تسهیلات حمایتی استفاده کردند.

شهرستان مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha