۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85410813
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ واحد صنفی متخلف در گنبدکاووس پلمب شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85410813
۱۵۰ واحد صنفی متخلف در گنبدکاووس پلمب شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اتاق اصناف گنبدکاووس از پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این واحدها به دلایل گوناگون از جمله رعایت نکردن قوانین صنفی و اخطارهای داده شده بسته شدند.

مهدی عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بازرسان اتاق اصناف گنبدکاووس ۱۸ هزار و ۳۵۶ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام دادند که حاصل آن صدور هفت هزار و ۷۶۲ فقره اخطار به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب یا ضرورت تمدید آن و نیز تشکیل ۴۰۰ پرونده تخلف بود.

وی اضافه کرد: صاحبان واحدهای متخلف گنبدکاووس در مجموع به پرداخت ۱۷ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

۱۵۰ واحد صنفی متخلف در گنبدکاووس پلمب شد
مهدی عبدلی رییس اتاق اصناف گنبدکاووس

عبدلی ادامه داد: بخشی از نظارت‌های امسال اتاق اصناف بر واحدهای نانوایی گنبدکاووس بود که از مجموع هزار و ۵۰۰ بازدید ۷۴ پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به پرداخت ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گفته وی، در بخش نظارت بر مشاورین املاک گنبدکاووس هم امسال ۵۳۵ بازدید انجام شد که حاصل آن تشکیل ۳۵ پرونده تخلف و تعزیر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی متخلفان و پلمب سه واحد صنفی بود.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس همچنین با اشاره به فعالیت حدود ۱۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در این شهرستان اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۳۴۵ فقره پروانه صنفی (جدید یا تمدیدی) توسط ۵۰ اتحادیه تحت پوشش این اتاق صادر شد.

عبدلی از انتخاب طرح اردوهای جهادی اتاق اصناف گنبدکاووس به‌عنوان طرح برتر گلستان از بین ۷۰۰ طرح ارائه شده از سوی ۱۴ شهرستان این استان خبر داد و گفت: اعزام گروه‌های جهادی فنی و تخصصی بسیج اصناف به روستاهای کم برخوردار و ارائه خدمات به اهالی عنوان این طرح بود.

وی افزود: امسال گروه‌های جهادی فنی و تخصصی بسیج اتاق اصناف گنبدکاووس شامل «تعمیرکار لوازم خانگی، گرمایشی و سرمایشی، دوچرخه، جوشکار، آرایشگر و خیاط» به بیش از ۲۰ روستای کم برخوردار این شهرستان اعزام و به اهالی خدمات ارائه کردند.

عبدلی اضافه کرد: طرح اعزام گروه‌های جهادی اتاق اصناف گنبدکاووس با نام شهید سلیمانی به روستاهای کم برخوردار در همایش استانی محله محور نخبگان هیات‌های اندیشه ورز بسیج گلستان به عنوان طرح برتر تجلیل شد.

گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha