۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85518783
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واگذاری مدیریت بازار، خدمت مهم دولت سیزدهم به اصناف است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و برشمردن برخی خدمات دولت سیزدهم به اصناف، گفت: بزرگترین خدمات، واگذاری همه امور تخصصی و مرتبط با اصناف به این قشر بود.

به گزارش ایرنا، درویشعلی حسن‌زاده روز دوشنبه در دومین همایش استانی روز ملی اصناف در گنبدکاووس اظهار کرد: ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور توسط بازاریان محقق می‌شود.

وی با اشاره به نقش کسبه و بازاریان در همراهی با انقلاب و دولت‌ها، گفت: بازاریان همچنین در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور نقش دارند ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس ۲۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: بازاریان در همه بخش‌های جامعه نقش ایفا کردند و در سال گذشته هم سهم خوبی از تسهیلات تبصره ۱۸ برای احیای واحدهای تولیدی استان داشتند.

واگذاری مدیریت بازار، خدمت مهم دولت سیزدهم به اصناف است

حسن زاده با مهم دانستن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آمادگی بازاریان برای حضور پرشور در این عرصه مهم سیاسی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: حضور پرشور بازاریان و صنعت‌گران در کنار مردم پای صندوق‌های رای انتخابات هشتم تیر، قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین المللی را افزایش دهد.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس هم در این همایش گفت: اصناف از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون همواره همگام و همراه با نظام و دولت‌ها بوده و هستند.

مهدی عبدلی با بیان اینکه خدمات دولت سیزدهم به حوزه اصناف قابل تقدیر است، افزود: اعتماد به اصناف و همراهی با آنها در حوزه مالیات و صدور پروانه کسب الکترونیکی که مزایای زیادی از جمله کاهش مدت زمان صدور پروانه کسب از ۱۰۰ روز به کمتر از سه روز داشت، از مهمترین این خدمات بوده است.

وی همچنین از فعالیت ۷۵ هزار واحد صنفی در گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ پروانه صنفی جدید برای متقاضیان این استان صادر شد.

عبدلی افزود: مجهز کردن واحد بازرسی اتاق‌های اصناف گلستان به ۶ دستگاه خودرو، ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و ۱۲ دستگاه رایانه از دیگر اقدامات انجام شده در بخش اصناف استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اصناف بزرگترین شبکه خدمات و فروش در کشور هستند که دولت می‌تواند از این ظرفیت در پیشبرد امور استفاده کند.

عبدلی همچنین با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آمادگی بازاریان برای حضور پرشور در این عرصه مهم سیاسی خبر داد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم همچنین از تعدادی کسبه، بازرس و اتحادیه‌های برتر استان گلستان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

اول تیر در تقویم جمهوری اسلامی به روز اصناف نامگذاری شده است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha