سردار سلیمانی نقش مهمی در توسعه رسانه‌ای صدور انقلاب داشت

کرمان - ایرنا - معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهیدحاج قاسم سلیمانی برنامه صدور انقلاب اسلامی را پیش برد که بخش زیادی از توسعه فرهنگ و رسانه در منطقه را به دنبال داشت و کمتر در مورد این نقش مهم حاج قاسم صحبت شده است.

به گزارش ایرنا، فرشاد مهدی پور روز پنشجنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان بیان کرد: در کرمان زادگاه و مدفن فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، جهان‌پهلوانِ ایران که بسیاری از نشانه های توفیق، سربلندی و ایجاد سرمایه اجتماعی در دهه اخیر مدیون و مرهون مجاهدت و تلاش های اوست.

شهید سلیمانی عمق استراتژی بزرگی فراهم کرد

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای ما عمق استراتژیک بسیار بزرگی فراهم کرده است افزود: حاج قاسم دیده نشدن را به عنوان مهمترین رکن عملیات و فعالیت خود انجام داده بود و این بخش به دلیل نحوه عمل و ویژگی های این شهید بزرگوار و بخش دیگری به خاطر رفتار و تصمیم او برای این کار بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با اصحاب رسانه بسیار خوش‌برخورد و همراه بود، گرچه کمتر مصاحبه می‌کرد، اما به دیده‌شده‌ترین فرد تبدیل شد و در عمر با برکت خودش محبوب ترین شخص بود؛ بعد از شهادت نیز جزو محبوب‌ترین شخصیت های ایران و جهان است و برای ما اصحاب رسانه که برای دیده شدن تلاش می کنیم، رمز و درس هایی وجود دارد.

مهدی پور با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی، ایران فرهنگی و رسانه‌ای را به این وسعت گسترش داد، اظهار داشت: در حادثه مهم غزه بیش از ۱۶۰ فعال رسانه ای و خبرنگار به شهادت رسیدند، امروز هژمون دشمن صهیونیستی شکست خورده و صدای مظلومان به همه رسیده است.

وی ادامه داد: بخشی از آن به ابتکار عمل هایی بر می گردد که به موازات عملیات مختلف نظامی و سیاسی در حوزه رسانه و فرهنگ توسط حاج قاسم صورت گرفته و زیرساخت های مهمی به وجود آمده است.

لزوم تقویت فضای عدالت گستری در حوزه رسانه

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تبیین نسبت بین عدالت و رسانه گفت: عدالت یک خواسته و نیاز عمومی و آرمان قدیمی است، البته عدالت و عدالت‌پروری مظلوم است.

وی تصریح کرد: عدالت، قرار دادن شیء در یک موضع و فضای درست خودش است و الزما مفهوم عدالتی که ما در رسانه تعریف می کنیم با بخشی از اموری که به عنوان عدالت خواهی و عدالت ورزی تبیین می کنیم، همخوان نیست؛ باید فکر کنیم چگونه فضای عدالت‌گستر در حوزه رسانه تقویت شود.

مهدی پور بیان کرد: عدالت رسانه‌ای یعنی کمک به ادراک مخاطب، از روی حقیقت داده ها و عقاید، و این نیاز ما است؛ در حوزه رسانه از جهت رویکرد ابتدایی اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی نیازمند توسعه عدالت برای افزایش ادراک، آگاهی، قدرت انتخاب و شناخت مردم هستیم و این مفهوم از عدالت مفهوم کاملی است.

ایجاد احساس عدالت

وی تاکید کرد: نقش رسانه ها آگاهی‌بخشی است که قسمتی از آن، ایجاد احساس عدالت است؛ سرمایه اجتماعی در کشور تضعیف شده و بخشی از امید آفرینی و ایجاد سرمایه اجتماعی در ایجاد احساس عدالت است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه مرتب گزاره هایی مانند بزرگترین فساد، بزرگترین اختلاس و غیره تولید می شود در حالی که هنوز در مراجع قضایی اثبات نشده اند، تبدیل به یک گزاره در بیرون می شود و امید و سرمایه اجتماعی را مختل می کند؛ ما اصحاب رسانه نیازمند فکر کردن به آن هستیم، نباید بر سر شاخ بنشینیم و بُن ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در این حوزه زیست و تلاش می کنیم؛ باید به آن نیز وفادار باشیم، حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز و مقابله با ناعدالتی حتما ضروری است و عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در همه کشور رشد پیدا کند؛ این وضعیتی است که عدالت در موضع درست خودش قرار می گیرد.

مهدی پور با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان تصریح کرد: تعداد آثار این جشنواره رو به رشد بوده که امیدواریم در کیفیت هم رشد انجام شده باشد و در کنار توسعه کمی، شاهد توسعه کیفی این حوزه، امیدبخشی و افزایش اعتبار و سرمایه اجتماعی نیز باشیم.

به گزارش ایرنا مراسم پایانی چهارمین جشنواره دوسالانه عدالت و رسانه کرمان با حضور جمعی از مقام و مسئولان ملی و استانی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha