بزرگداشت شهدا حرکتی معنوی در راستای ترویج ایثار و شهادت است

کرج - ایرنا - استاندار البرز هفته بزرگداشت را شهدا یک حرکت معنوی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در این هفته بار دیگر با میثاق بستن با شهدا و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ارادت خودمان را به این عزیزان ابراز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در بیست و سومین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران بر لزوم بزرگداشت روز شهدا تاکید کرد و گفت: باید برنامه های مفصلی برای بزرگداشت این هفته داشته باشیم.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به رزمایش سراسری دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: این طرح ۱۰ اسفندماه با حضور دستگاه های اجرایی برگزار و بازتاب خوبی داشت.

وی تاکید کرد: توجه به خانواده های شهدا از جمله موضوعات مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: اجرای این طرح اثرات خوبی دارد و باید در جامعه ترویج شود، لذا باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

عبداللهی تاکید کرد: کار برای شهدا عشق و علاقه می خواهد، باید فرصت را غنیمت شمرده و در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشیم.

اجرای ۲۵ برنامه در هفته بزرگداشت شهدا

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، و تشکر از استاندار البرز در راستای اجرای رزمایش طرح سپاس و همچنین رسیدگی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: این رزمایش کاری اثرگذار و ارزشمند بود که با اهتمام جناب دکتر عبداللهی برای سومین سال پیاپی با حضور دستگاه های اجرایی در استان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابتکار امام(ره) است که در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز شهدا نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از ۱۷ الی ۲۲ اسفند ماه هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده و برنامه های ملی متعددی در این هفته اجرایی خواهد شد.

رستمیان افزود: بنیاد البرز هم با تشکیل ستادی برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های این هفته را انجام داده که قرار است ۲۵ برنامه فرهنگی و اثرگذار از جمله اجرای طرح سلام شهید، تجلیل از مادران و همسران شهدا، دومین همایش بزرگ نوه های شهدای البرز، یادواره شهدای عملیات خیبر، برگزاری ۴۰ میز خدمت حقوقی و معاضدتی، حضور روسای ادارات بنیاد در نماز جمعه ۱۸ اسفند و ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز و تشریح برنامه ها و عملکرد بنیاد و همچنین اختصاص بخشی از خطابه های ائمه جمعه در خصوص ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با همکاری دستگاه های اجرایی در این هفته اجرایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha