۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85413204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایفای نقش تشکل های ایثارگری در جامعه

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 85413204
ایفای نقش تشکل های ایثارگری در جامعه

کرج - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و گفت: به طور قطع ایفای نقش تشکل های ایثارگری به عنوان یک تبلور از حرکت ها و کنش های اجتماعی و فعالیت هایی که انجام می دهند در جامعه اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان رستمیان روز شنبه در همایش ملی تبیین نقش تشکل های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، برگزاری این همایش را حرکتی بدیع دانست و افزود: این اولین همایش ملی است که در حوزه ارتباط بین تشکل های ایثارگری و پدافند غیرعامل به صورت کلی برگزار می گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و تصریح کرد: به طور قطع ایفای نقش تشکل های ایثارگری به عنوان یک تبلور از حرکت ها و کنش های اجتماعی و فعالیت هایی که انجام می دهند، در جامعه اثرگذار خواهد بود.

تشکل های شاهد و ایثارگر مطالبه گری کنند

رستمیان در ادامه تصریح کرد: همه تشکل های ایثارگری در استان البرز فعال هستند و ما انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوانین حوزه ایثارگری را در چارچوب قانون را مطالبه گری کنند. بعضی از قوانین حوزه ایثارگری متاسفانه اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بنیاد نهادی هماهنگی کننده است و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه ایثارگری نیستیم، افزود: قانون جامعه ایثارگران که ذیل سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب

تدوین شده تکالیف همه دستگاه ها را مشخص کرده است، همه سازمان ها و وزارت خانه ها ی وظیفه دارند تکالف خود نسبت به ایثارگران را اجرایی کنند که برای نمونه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران هنوز برخی دستگاه ها ی اجرایی در اجرای قانون مقاومت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha